قانون متقابل در عکاسی چیست؟

قانون متقابل در عکاسی چیست؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از عکاسان با آن روبرو هستند قانون متقابل در عکاسی است، عکاسان می خواهند در هنگام نگه داشتن دوربین، عکس‌های شارپ داشته باشند. بسیاری از تصاویر تار بدون درک منبع مشکل، که معمولا دوربین را تکان می‌دهد، سر و کار دارند.
متاسفانه، لرزش دوربین می‌تواند ناشی از انواع منابع مختلف باشد – از تکنیک‌های ساده نگه داشتن با دست نامناسب برای و ارتعاشات القا شده که می‌تواند واقعا چالش برانگیز باشد و گاهی اوقات حتی ممکن نیست با آن‌ها سر و کار داشته باشد.

قانون متقابل چیست؟

به خاطر این واقعیت که چون انسان‌ها نمی‌توانند کاملا بی‌حرکت باشند، به خصوص وقتی که یک شی را مانند یک دوربین نگه می‌دارند، حرکات ایجاد شده توسط بدن ما می‌تواند باعث لرزش دوربین و ایجاد تاری در تصاویر شود. فرض پایه قاعده متقابل این است که سرعت شاتر دوربین شما باید حداقل به صورت معکوس فاصله کانونی موثر لنز باشد. اگر با چیزی که این به آن معنی است گیج شده‌اید، نگران نباشید – خیلی آسان است که وقتی آن را در یک مثال می‌بینید درک کنید.

لرزش دوربین لرزش تاری حرکت نیست

مهم است به این نکته اشاره کنیم که تاری ناشی از لرزش دوربین بسیار متفاوت از تاری حرکتی است (که در آن سوژه سریع‌تر از تنظیم سرعت شاتر است)- معمولا کل تصویر محو می‌شود، در حالی که تاری حرکتی ممکن است تنها سوژه را داشته باشد، یا بخشی از سوژه مات به نظر می‌رسد، در حالی که بقیه تصویر شارپ به نظر می‌رسد. همچنین مهم است که اشاره کنیم که قاعده متقابل تنها زمانی اعمال می‌شود که یک دوربین در دست نگه داشتن بر روی یک شی ثابت مانند یک سه‌پایه به چنین سرعت شاترهای سریع نیاز ندارد.

اهمیت عکاسی صنعتی مبلمان در کرج
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

این که چگونه سرعت شاتر روی لرزش دوربین تاثیر می‌گذارد به تعدادی از متغیرهای مختلف بستگی دارد.

از جمله این متغیرها می شود به قدرت دست شما در هنگام نگه داشتن دوربین ، کیفیت دوربین، کیفیت لنز و اندازه سوژه در کادر تصویر نام برد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757