فاکتور های تاثیرگذار بر طراحی کاتالوگ

فاکتور های تاثیرگذار بر طراحی کاتالوگ

با توجه به موضوع این مطلب می خواهیم درباره فاکتورهای تاثیر گذار بر طراحی کاتالوگ بپردازیم. طراحی کاتالوگ همواره یکی از مهمترین بخش های بازاریابی و تبلیغات یک شرکت به شمار می رود. برخی مدیران ساعت ها و بلکه روزها برای طراحی کاتالوگ خود قبل از چاپ کاتالوگ برنامه ریزی می کنند. هر چند ایجاد تنوع و خلاقیت در طراحی کاتالوگ یکی از موضوعات مهم است اما باید دید را کمی فراتر از طراحی دید.

برای طراحی کاتالوگ چه اقداماتی مهم هستند و اولویت دارد؟

  • برای طراحی کاتالوگ جلسه برگزار کنید.

برگزاری جلسه برای طراحی کاتالوگ آنقدر مهم است که ساعت ها طول بکشد. شما در هم مقام و جایگاهی که هستید بهتر است از سمت های مختلف مجموعه و حتی از برخی مشتریان خود دعوت کنید تا در جلسه طراحی کاتالوگ شرکت کنند. شما در این جلسه می توانید مدیر عامل باشید و رزومه خود را خوب تعریف کنید، یا مدیر تولید باشید و مزیت محصول می توانید به عنوان یک کارمند در یک شرکت خدماتی برخی خدمات را تعریف کنیدو … پس فراموش نکنید سمت های مختلف دید متفاوت را ایجاد می کنند و فروش شما به بازخورد همه کسانی که کاتالوگ شما را می بینند ارتباط دارد.

  • مشخص کنید برای چه موضوعی اقدام به طراحی کاتالوگ می کنید.

شاید کاتالوگ شما برای تیم فروش حضوریتان می باشد که برخی مسائل به صورت حضوری پرزنت می شود یا برای ارسال به صورت پست می باشد، حتی امکان دارد برای نمایشگاه اقدام به طراحی کاتالوگ کرده باشید و یا حتی همه موارد را شامل شود. طراحی کاتالوگ با توجه به موضوع و هدف شما یکی از فاکتور های مهم است.

  • با طراح خود قبل از اجرا جلسه تشکیل دهید.

طراح یک خالق هنری است که هم به انتظار شما فکر می کند و هم باید برای شما شگفتی خلق کند پس برخی موارد در بخش مهم هستنند. شما باید نتیجه ی جلسه داخلی و هدف خود از طراحی کاتالوگ را برای طراح شرح دهید. طراح  باید بداند انتظار شما چیست و شما چه هدفی را دنبال می کنید . در این بخش حتما در خصوص زمان رنگ سازمانی فونت و حتی نحوه ی چاپ کاتالوگ با او مشورت کنید.

  • اطلاعات و دیتا ی خود را کامل کنید.

برای طراحی کاتالوگ لطفا به صورت تکمیل محتوا شامل عکس تکس دیتیل محصول یا خدمات لوگو به صورت لایه باز و کلیه موارد را به صورت شفاف و دسته بندی شده در اختیار طراح برای طراحی کاتالوگ قرار دهید. این کار شما و طراح را برای موارد حرفه ای تر وارد مذاکره می کند نه ناقص بودن دیتا ها ی ارسال شده. دقت کنید عکس ها با کیفیت بالا باشند و نوشته ها به صورت دسته بندی و جدول بندی شده .

  • اتود اولیه را از طراح کاتالوگ بخواهید.

قبل از اینکه شما به سمت طراحی کامل کاتالوگ قدم بردارید فراموش نکنید که می توانید در این بخش به طراح خود کمک کنید و از او یک اتد اولیه بخواهید بعد در خصوص اتود اولیه اعمال نظر و دیدگاه کنید و در گام بعدی در خصوص ادامه روند اجرای طراحی کاتالوگ اقدام کنید . طراح شما باید اصول چاپ کاتالوگ را بداند و این موضوع می تواند در اولین بخش یعنی ارسال اتود های اولیه نمود پیدا کند.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کرج
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

در مطالب و مقالات بعدی به تفضیل درباره طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ صحبت خواهیم کرد و سعی می کنیم در خصوص شناخت هرچه بهتر شما از مراحا طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ قدم برداریم . رسام تصویر با سال ها تجربه و تخصص در خصوص طراحی کاتالوگ در کرج و چاپ کاتالوگ در کرج  آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات را به شما مدیران و کارآفرین های محترم را دارد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757