چگونگی نوردهی طولانی مدت در عکاسی

چگونگی نوردهی طولانی مدت در عکاسی

شاید برای شما سوال پیش آمده که نوردهی طولانی مدت چیست و چه کاربردی در عکاسی دارد. نوردهی طولانی مدت در عکاسی در شب بسیار کاربرد دارد و سبب می شود که عکس هایی به مراتب بهتر ثبت شود. در عکاسی صنعتی نیز نوردهی از عوامل مهم و تاثیر گذار در ثبت عکس های با کیفیت به شمار می رود.

علت استفاده از نوردهی طولانی مدت

نوردهی های طولانی یک حس مرموز را ایجاد می‌کنند. آن‌ها به آرامی هر چیزی را که حرکت می‌کند، محو می‌کنند. ابرها به شکل سیاه درآمده و آب به شکل ظاهری شبیه می شود و مردم هم ناپدید می‌شوند یا به شکل سایه در می آیند. اما مهم‌ترین ویژگی برای استفاده از یک نوردهی طولانی این است که ترکیب‌بندی را ساده می‌کند. آن یک تصویر را به اصول اولیه منتقل می‌کند: خطوط، شکل و صدا.

تجهیزات

علاوه بر دوربین و لوازم آن(دوربین DSLR، لنز واید، سه‌پایه، کابل / ریموت، باتری کاملا شارژ)، شما همچنین به فیلترهای ND جامد نیاز خواهید داشت. فیلترهای ND مقدار نور ورودی به لنز را کاهش می‌دهند. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که سرعت شاتر را از کسر یک ثانیه به طول چند دقیقه، حتی در طول روز کاهش دهید.

فیلترهای عکاسی ND ثابت

فیلتر ND برای چگالی خنثی کوتاه است، که گاهی به “فیلتر خاکستری” یا “شیشه تاریک” اطلاق می‌شود. یک فیلتر ND کامل باید همه رنگ‌های مرئی نور را به طور مساوی فیلتر کند. این به این معنی است که فیلتر ND نباید هیچ تاثیری بر روی رنگ‌ها در تصویر شما داشته باشد. متاسفانه، با نوردهی های بسیار طولانی، این همیشه درست نیست. اگر نوردهی ها را بیش از ۵ دقیقه در نظر بگیرید، گاهی اوقات یک رنگ صورتی یا سرخابی را انتخاب می‌کنید. این به این دلیل است که نور طول‌ موج بالاتر (مادون‌قرمز) به طور کامل با فیلتر ND بسته نمی‌شود و بر روی سنسور ایجاد می‌شود. تنظیم تراز سفیدی در طول پست معمولا این قالب صورتی را تعمیر می‌کند. علاوه بر این، بسیاری از تولید کنندگان فیلتر در حال حاضر فیلترهای ND را با قابلیت انسداد IR ترکیب می‌کنند. برای اجتناب از این رنگ به طور کامل، بسیاری از عکاسان تصمیم می‌گیرند که نوردهی طولانی خود را به رنگ سیاه و سفید تبدیل کنند.

عکاسی از پرندگان در پرواز
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

نقاط قوت فیلتر ND

فیلترهای ND طبق این که چقدر نور مسدود می‌کنند، درجه‌بندی می‌شوند. هرچه فیلتر تیره‌تر باشد، نور کم‌تر از طریق آن منتقل می‌شود. نور کم‌تر مربوط به نوردهی های طولانی‌تر است. زمانی که یک فیلتر ND را انتخاب می‌کنید، متوجه خواهید شد که سازندگان مختلف از سیستم‌های مختلف برای توصیف قدرت از آن استفاده می‌کنند. این کار گاهی اوقات باعث سردرگمی می‌شود. سه شماره درجه‌بندی که شما خواهید دید عبارتند از: مقاومت فیلتر، ضریب کاهش نور و چگالی نوری.

موضوعات خوب

زمانی که به دنبال سوژه هستید که عکس‌های نوردهی طولانی خوب را می‌سازند، صحنه‌ای را انتخاب کنید که هم اشیا ساکن داشته باشد و هم چیزی که حرکت می‌کند. این جنبش را می توان در آب، ابرها، ترافیک و مردم یافت. در اینجا چند نمونه از موضوعات عالی وجود دارد.

اسکله و یا بندرگاه – مراقب قایق‌های پهلو به پهلو باشید که در آب بالا و پایین می‌روند، چون آن‌ها به شکل یک سایه ظاهر می‌شوند!

عکس‌های سخت گیرانه ای از ساختمان‌ها که فقط دیوارها و ابرها را نشان می‌دهند

مناظر گسترده با مه غلتان یا ابرهای دراماتیک

ساختمان‌های قدیمی منزوی با دمیدن در علف و ابرهای متحرک

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757