چند نکته پنهانی در عکاسی منظره

چند نکته پنهانی در عکاسی منظره

در عکاسی منظره همواره نکات کلیدی وجود دارند که عکاسان باید آن ها انجام دهند تا بتوانند یک عکس خوب را ثبت نمایند. اما نکات دیگری نیز هستند که شاید خیلی از عکاسان به آن ها توجه نمی نمایند.

برگرداندن عکس‌ها به صورت افقی

اول با بهترین سرنخ شروع می‌کنیم.این یک ترفند ساده است عکس های خود را به صورت افقی در پس پردازش قرار دهید. سپس آن‌ها را وارونه کنید. زمانی که عکس خود را به طور افقی می‌بینید، مانند نگاه کردن دوباره به آن‌ها برای اولین بار است. گاهی اوقات، شما عکس را خیلی بیش از آنچه که انتظار داشتید، دوست دارید در زمان‌های دیگر، متوجه خواهید شد که آن به همان اندازه که فکر می‌کنید، خوب نیست. یا ممکن است به چیزهای جدیدی که نیاز دارید ویرایش کنید، مانند صاف کردن افق و یا تغییرات دیگر توجه کنید.

انجام ثبت تصاویر در عکاسی منظره

عکس‌های منظره معمولا خوب هستند. عکس‌هایی که چیزی را انجام می‌دهند عکس‌هایی هستند که واقعا تاثیر می‌گذارند. شاید موج عظیمی در ساحل سقوط کرده باشد. یا، یک رنگین‌کمان در طول یک طوفان دراماتیک شکل می‌گیرد. در هر صورت، عکس‌های منظره شما باید داستان یک لحظه را بازگو کنند – چیزی در حال رخ دادن است که شما به اندازه کافی خوش‌شانس بودید که شاهد باشید.

عکس‌های منظره خوب همیشه دلیلی برای وجود داشتن دارند. آن‌ها دنیایی را نشان نمی‌دهند که فقط هر کسی می‌تواند آن را ببیند – آن‌ها نشان می‌دهند که دنیا چیز خاصی را انجام می‌دهد.

یک جرقه چشمگیر از رعد و برق، یا یک منظره بکر از برف تازه را ثبت کنید، اگر در یک داستان ساخته شوند، عکاسی منظره شما قدرتمندتر خواهند بود.

بیشتر عکس‌هایی که می‌بینید به شدت پردازش شده‌اند. در حقیقت، بدون پردازش آن‌ها، برخی ممکن است حتی در وهله اول توجه را به خود جلب نکنند.

فتوگرام و فتوگرام ديجيتال
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

در برخی سطوح، این امر منطقی است. شما می‌توانید یک عکس خوب از نور زیبای یک سوژه باور نکردنی بگیرید.

با این حال، بخش ترسناک برای بسیاری از عکاسان این است که برخی از بهترین عکس‌هایی که شما می‌بینید در فتوشاپ انجام شده اند و خیلی از عکاسان با این روش موافق نیستند و آن را اشتباه می دانند. چوت معتقدند که روح و زیبایی تصاویر با این روش گرفته می شود.

 

فقط سعی خود را نشان دهید

این یک نکته ساده است: اگر تنها عکس‌های شگفت‌انگیز خود را نشان دهید، مردم فکر خواهند کرد که تمام عکس‌های شما فوق‌العاده هستند.

یکی از عکاسان حرفه ایی دنیا (انسل آدامز ) می گوید : که دوازده عکس موفق در یک سال محصولی خوب است. با این حال، برای من، این یک استاندارد بسیار خوش بینانه است. من هر سال با سه یا چهار عکس واقعا موفق خوشحال می‌شوم. این سال‌ها به سرعت افزوده می‌شود.

از زمان شروع عکاسی، من تعداد زیادی عکس گرفتم تا حساب کنم. حتی به عنوان یک عکاس منظره، به کندی کار می‌کند و تصاویر کمتری نسبت به ژانرهای دیگر عکاسی به دست می‌آورد، من هنوز به طور معمول چند هزار عکس را در طول سفرهای طولانی ثبت می‌کنم.

تمامی مواردی که گفته شد شاید نتوانند عکس های شما را بطور شگفت انگیزی عالی جلوه دهند. شما باید تمرین و پشتکار خود را در این زمینه افزایش دهید تا بتوانید نقاط ضعف خود را برطرف نمایید.

عکاسی منظره یکی از مدل های خارق العاده در عکاسی است که همه ی انسان ها به آن جذب میشوند. شما میتوانید با استفاده از عکاسی منظره یک فضای حیرت آور را به تصویر بکشید و مطمئن باشید با  عکاسی منظره هر کسی به وجد خواهد آمد

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757