چند مشکل برای عکاسی معمولی

چند مشکل برای عکاسی معمولی

در عکاسی نوین و با دوربین های دیجیتالی شاید بشود گفت که مشکلات قدیم حل شده است اما مشکلاتی جدید بوجود آمده است که ما در این مقاله قصد داریم گوشه ای از این مشکل ها را برای شما بیان کنیم

مشکل عکاسی شماره ۱: آیا تغییر لنزها منجر به گرد و غبار در سنسور دوربین می شود؟

در مورد “گرد و غبار” (ذرات کوچکی از گرد و غبار که می توانند روی سنسور دوربین شما فرود بیایند و نقاطی را در تصاویر ایجاد کنند) گفته شده است که بسیاری از عکاسان DSLR و عکاسان بدون عینک در مورد تغییر لنز به نظر می رسد. با این حال قادر به استفاده از بهترین لنز برای هر عکس خاص یکی از بهترین جاذبه های DSLR است.
نگران نباشید لنزها را تغییر دهید، اما لازم است چند اقدام احتیاطی انجام دهید. همیشه دوربین را خاموش کنید، زیرا این کار هیچ اتفاقی را از سنسور که می تواند ذرات گرد و غبار را جذب کند حذف می کند. در صورت امکان، در هنگام تغییر لنز، یک محلول بدون گرد و غبار و غیر بادی نیز انتخاب کنید. اگر این امکان پذیر نیست، حداقل خود را از باد محافظت کنید.
بعد، لنز جایگزین را آماده کنید تا جا بیفتد، بنابراین نباید وقت خود را با دوربین داخلی در معرض آلودگی قرار دهید. در نهایت، هنگام تغییر لنز، لنز دوربین را به سمت پایین پایین می اندازد تا خطر لرزش هر چیزی را به داخل آن برساند.

تاثیر ساخت انیمیشن در کرج بر فروش
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

مشکل عکاسی شماره ۲: آیا باید از یک فیلتر نورپردازی بر روی لنز استفاده کنم؟

فیلترهای اشعه ماوراء بنفش دارای دو شغل هستند. یکی این است که رنگ سرد و کمی رنگ آبی را که ممکن است در بعضی از عکسهایتان مشاهده کنید، به ویژه در سایه ای که در زیر آسمان آبی دیده می شود، کاهش دهید. با استفاده از توانایی های تعادل رنگ سفید پیشرفته دوربین های امروز، این نسبت کمتر از زمانی است که عکاسان از فیلم ها (به ویژه فیلم های اسلاید) استفاده می کردند.
با این حال، فیلترهای اشعه ماوراء بنفش نقش دوم، حفاظت از عنصر جلو از لنز از خش های تصادفی است. اگر دوربین شما به طور دائم در یک استودیو منظم ساکن باشد، ممکن است مسئله ای نباشد، اما اگر اکثر عکاسی خود را در فضای باز عالی انجام دهید مطمئنا خواهید بود. جایگزینی یک فیلتر خیلی ارزانتر از نوشتن یک لنز است!

این مشکلات برای همه ژانرهای عکاسی ممکن است بوجود بیاید. در عکاسی صنعتی نیز می تواند این مشکلات وجود داشته باشند که عکاسان حرفه ای می توانند به راحتی آن ها برطرف سازند.

برچسب‌ها:
تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757