نکاتی برای استفاده از لنزهای واید انگل (زاویه باز ) در عکاسی

نکاتی برای استفاده از لنزهای واید انگل (زاویه باز ) در عکاسی

تعداد زیادی از عکاسان درحال استفاده از لنزهای واید انگل (زاویه باز) هستند. کسانی هستند که از آن‌ها برای اهداف خاص استفاده می‌کنند و کسانی هستند که ترجیح می‌دهند از آن‌ها برای تقریبا تمام انواع ژانرهایرعکاسی مانند عکاس منظره، پرتره، خیابان، محیط، رویداد، و عکاسی از محصول، در میان دیگران استفاده کنند.

این واقعا یک فرآیند پیچیده نیست اما نیاز به کمی دانش فنی دارد، که برخی به آن عادت دارند و درک روشنی از لنزهای واید دارند. شما نیز اگر مبتدی هستید می توانید این مقاله را دنبال کنید و روش کار کردن با این لنز را یاد بگیرید.

لنز واید انگل چیست؟

قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از یک لنز واید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید آن چیست و کاربرد آن چیست و چه چیزی آن را متفاوت از لنزهای دیگر می‌سازد.

یک لنز واید انگل به سادگی به عکاسان یک زاویه دید وسیع‌تر می‌دهد. اگر از یک دوربین فیلم استفاده می‌کنید و یا یک لنز فول فریم را ترجیح می‌دهید، یک لنز واید انگل معمولا دارای عرض کانونی است که کم‌تر از ۴۰ میلیمتر است. فاصله کانونی معمول لنزهای واید ۳۵mm یا کم‌تر برای دوربین فول فریم است.

اگر از یک دوربین APS – C استفاده می‌کنید، یک لنز واید انگل معمولا عریض‌تر از ۲۰mm خواهد بود.

استفاده از یک لنز واید به شما کمک خواهد کرد تا به چندین هدف عکاسی برسید. اول از همه، سوژه شما به لنز نزدیک‌تر از آن‌ها خواهد بود. این به شما این امکان را می‌دهد که یک پرسپکتیو خوب ایجاد کنید – اشیائی که دور از دوربین هستند کوچک‌تر به نظر می‌رسند. به این ترتیب، اگرچه فاصله کانونی کوتاه‌تر است، تاثیر آن خلاق‌تر است.

مزایای عکاسی صنعتی در کسب و کار
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

علاوه بر این، لنزهای واید انگل برای شما عمق میدان بهتری نسبت به لنزهای دیگر، به خصوص لنزهای بلندتر، فراهم می‌کنند. به این ترتیب، راحت‌تر است سوژه خود را به درستی کادربندی کنید و فوکوس شارپ را تضمین کنید.

چرا از لنز واید انگل (زاویه باز) استفاده می شود؟

لنزهای واید انگل برای تاکید بر یک عنصر در پیش‌زمینه به کار می‌روند همان طور که قبلا گفته شد، استفاده از یک لنز واید به شما این امکان را می‌دهد که به سوژه خود نزدیک‌تر شوید یا به یک عنصر در پیش‌زمینه نزدیک‌تر شوید. این کار برای شما آسان خواهد بود که روی آن فوکوس کنید یا بر آن شی خاص تاکید کنید چون لنز یک افکت را ایجاد می‌کند که باعث می‌شود بزرگ‌تر از چیزی که واقعا است یا نزدیک‌تر از آن چیزی که واقعا هست باشد. به این ترتیب، اشیا در پس‌زمینه کوچک‌تر به نظر می‌آیند و در نتیجه کم‌تر مورد تاکید قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها:
تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757