عکاسی پرتره شرکتی

عکاسی پرتره شرکتی

عکاسی پرتره دارای مشکلات خاص خود است اما عکاسی پرتره شرکتی بسیار متفاوت تر از عکاسی پرتره شخصی است. همچنین عکاسی از کارمندان برای وب سایت‌های شرکت و مقالات بسیار متفاوت از عکاسی از  سایر موارد مربوط به شرکت است . این کار بسیار مشابه عکاسی از یک پرتره در یک استودیوی حرفه‌ای است. کاملا مشخص است که فضای متفاوتی دارد، نورپردازی متفاوت است و لوازمی که شما استفاده می‌کنید هم بسیار متفاوت است. شما باید مجهز به تجهیزات نورپردازی قابل‌حمل باشید که در عرض چند دقیقه می‌توانید آن را مونتاژ و باز کنید.

پرتره شرکتی در داخل مجموعه می‌تواند یک تجربه چالش برانگیز باشد، به خصوص زمانی که وظیفه عکاس، عکاسی از افراد در محیط‌های کاری آن‌ها است. هنگامی که با یک اتاق شیشه‌ای با دیوارهای سفید و نور ضعیف ارائه می‌شود، بسیاری از عکاسان سیستم از دستشان خارج می‌شود، چون نمی‌دانند چطور با بازتاب‌ها و نور خارجی مقابله کنند.

چند منبع نور نیاز دارید؟ شما چطور نور را مهار می‌کنید؟ چه نوع پس‌زمینه ای را استفاده می‌کنید؟ از چه نوع فلاش باید استفاده کرد؟ چیدمان پرتره نهایی چیست؟ ما با نگاه به دو سناریوی احتمالی یک محیط اداری معمولی و یک محیط استودیو  به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

تاثیر محیط اداری و نور محیط در عکاسی پرتره شرکتی

زمانی که شما از مکان با مشتری خود خارج می‌شوید، باید توجه بسیار نزدیکی به محیط و نحوه روشن کردن آن بکنید. اگر پنجره‌های بزرگ در کناره‌ها وجود داشته باشد و شما می‌توانید نور زیادی را وارد اتاق کنید، می‌توانید از آن نور موجود برای عکس‌های خود بدون نیاز به استفاده از فلاش استفاده کنید.

شما باید چراغ‌های داخل را خاموش کنید و به طور کامل بر نور ورودی از پنجره تکیه کنید، بنابراین باید مطمئن شوید که به اندازه کافی نور برای رسیدن به سوژه شما کافی است. اگر شما بدون فلاش در نور محیط عکاسی می‌کنید، باید مطمئن شوید که دوربین شما این قابلیت را دارد که ایزوی دوربین را افزایش دهد. برای عکاسی شرکتی، سطح بالای سر و صدا در تصاویر غیرقابل‌قبول است و شما باید مطمئن شوید که تصاویرتان ترد و زیبا هستند، بدون هیچ رنگ و نوردهی بیش از حد نوردهی شده.

روش‌های عکاسی خیابانی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

محیط اداری – فلاش

اگر پنجره‌ها مستقیما پشت سوژه شما باشند، استفاده از نور محیط بدون فلاش، منجر به یک پس‌زمینه کاملا پر نور خواهد شد، به خاطر این است که بیرون روشن‌تر است. اگر می‌خواهید مناظر خارج را حفظ کنید، باید از فلاش استفاده کنید. وقتی نوبت فلاش می‌رسد، راه‌های مختلفی برای روشن کردن محیط وجود دارد. شما می‌توانید از لوازم نورپردازی حرفه‌ای گران‌قیمت با نور با قدرت بالا یا یک استروب ساده با یک دیفیوزر نور همانند سافت باکس استفاده کنید.

محیط استودیو

عکاسی از پرتره در یک محیط استودیو با پس‌زمینه به تجهیزات نورپردازی بیشتری برای بهترین نتایج نیاز دارد. واقعا هیچ فرمول جادویی برای روشن کردن چراغ‌ها وجود ندارد و همه آن را متفاوت انجام می‌دهند. اگر در یک محیط استودیو تجربه دارید، این بخش برای شما آسان خواهد بود، به جز این که شما باید با تعداد کمی از تجهیزات قابل‌حمل سبک کار کنید.

عکس گروهی در مقابل عکاسی پرتره شرکتی

عکاسی از گروه سخت‌تر است، چون شما به نورهای بیشتر و بزرگتری نیاز دارید. اگر یک گروه کوچک از سه‌تا چهار نفر داشته باشید، ممکن است بتوانید با یک سافت باکس یا چتر تنها نوردهی خوبی داشته باشید (فقط باید مطمئن شوید که آن‌ها نزدیک هم ایستاده‌اند و ممکن است به یک پس‌زمینه بزرگ‌تر نیاز داشته باشید). اگر یک گروه بزرگ دارید، با افزودن نور بیشتر و یا استفاده از منابع نور قوی‌تر و قدرتمندتر برنامه خود را برنامه‌ریزی کنید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که گروه‌هایی را در بیرون در یک منطقه سایه‌دار عکس بگیرید، چون نباید نگران تنظیم نور باشید و اطمینان حاصل کنید که به طور مساوی توزیع شده‌است.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757