سبک شخصی در عکاسی

سبک شخصی در عکاسی

مفهوم سبک شخصی یک موضوع اساسی است که در همه شاخه های هنر وجود دارد که عکاسی نیز از این قائده مستثنی نیست. هر کس روش خود را برای دیدن جهان دارد و هر چیزی که مردم ایجاد می‌کنند براساس این یگانگی زیربنایی است.

با این حال، از نظر عکاسی، حتی اشاره به سبک شخصی می‌تواند عجیب به نظر برسد چون کار ما ذاتا براساس دنیای واقعی است، اما آیا ممکن است یک سبک منحصر به فرد باشید؟ این سوال به خصوص برای زمینه‌هایی مثل عکاسی منظره و حیات وحش، که اغلب بر روی صحنه که طبیعت به شما ارائه می‌دهد، به جای هر عنصری که شما به آن اضافه می‌کنید، مرتبط است.

 

سبک شخصی

همه دنیا را به شکلی منحصر به فرد می‌دانند، و این بنیان ساده‌ای از سبک های شخصی در عکاسی است.

هنگامی که چندین نفر به یک صحنه نگاه می‌کنند، عناصر مختلف برجسته‌تر خواهند شد. در یک منظره باشکوه، شاید اولین چیزی که چشم ما را می‌گیرد آبشار مهیجی است که در فاصله ای نزدیک به ما باشد. شخص دیگری می‌تواند به ابرهای تماشایی که در بالای سرمان است توجه کند، و افراد دیگر ممکن است متوجه یک پرنده باشند که روی شاخه درختی نشسته باشد. اگر همه ما عکاس باشیم، عکس‌های ما از این صحنه ها به طور طبیعی کاملا متفاوت خواهند بود.

با این حال، سبک شخصی فراتر از یک عکس است که شما می‌گیرید. این دقیقا همان چیزی است که بر روی سطح یک بدنه بزرگ‌تر کار می‌کند. اگر جکسون پولاک بیش از یک‌بار در زندگی خود به روی یک بوم نقاشی نکرده بود، قطعا نمی‌شد آن نقاشی ها را منحصر به فرد دانست. اما او صدها نقاشی را در همان سبک خاص خود انجام داد ، که به همین دلیل است که به عنوان یک سبک شخصی حساب می‌شود.

فاصله ابر کانونی در عکاسی (هایپرفوکال)
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

 

عناصر تشکیل دهنده یک سبک شخصی

عوامل بی شماری وجود دارندکه باعث ایجاد سبک شخصی فراگیر یک عکاس می‌شود. غیر ممکن است که همه آن‌ها را بتوانید پیدا کنید.اما میتوان یکسری از عوامل اصلی را از بقیه متمایز کرد. لیست زیر یک مرور کلی ارائه می‌دهد، که به شدت براساس سبک شخصی تاثیر گذار است:

ماده موضوع
رنگ و یا صدا
نورپردازی
ترکیب
تنظیمات دوربین و تجهیزات

برخی از این عوامل را می توانید بیشتر و گسترده تر در خلق تصاویرتان بکار ببرید. فقط باید یک ذهن خلاق و جسور داشته باشید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757