رفع مشکلات فوکوس با دوربین DSLR

رفع مشکلات فوکوس با دوربین DSLR

یکی از جنبه های دوربین DSLR که می تواند گیج کننده باشد، یادگیری نحوه ی دستیابی به یک تمرکز شدید است، زیرا شما گزینه های چندگانه برای تنظیم نقطه تمرکز با دوربین پیشرفته را دارد. شما همچنین تقریبا قطعا گزینه ای برای تمرکز به صورت خودکار یا دستی خواهید داشت.
این چند راهنمایی را برای تشخیص نحوه استفاده از ویژگی های مختلف DSLR برای دستیابی به تمرکز تیز و نقطه کانونی مناسب، امتحان کنید.

ویژگی های بارز دوربین DSLR

خیلی نزدیک به موضوع

یکی از دلایل اصلی فوکوس اتوماتیک دوربین DSLR این است که شما فورا به این موضوع نزدیک می شوید. برای فوکوس اتوماتیک هنگامی که شما نزدیک هستید، می توانید نتیجه تیز را بدست آورید، مگر اینکه شما از لنز ماکرو استفاده می کنید. با یک نوع معمولی از لنز DSLR، شما باید دورتر از موضوع حرکت کنید یا شما می توانید با یک تمرکز تاریک به پایان برسید.

اجتناب از نور مستقیم که باعث برانگیختگی می شود

انعکاس های شدید می تواند فوکوس خودکار DSLR را به شکست یا سوء تفصیل در مورد موضوع تبدیل کند. منتظر بازتابی برای کاهش یا تغییر موقعیت، به طوری که انعکاس کمتر برجسته است. یا استفاده از یک چتر و یا پخش برای کاهش شدت نور که در معرض موضوع است.

نور کم باعث می شود شرایط تراکم دشوار باشد

هنگام عکسبرداری در نور کم، ممکن است مشکلات فوکوس اتوماتیک داشته باشید. سعی کنید دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید تا دوربین DSLR بتواند زمان کافی برای پیش فوکوس روی سوژه هنگام عکسبرداری در نور کم داشته باشد

تاثیر عکاسی بر فروش
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

الگوهای متضاد می توانند سیستم های خودکار فوکوس را فریب دهند

اگر عکس بگیرید که در آن موضوع لباس پوشیدنی با یک الگوی بسیار متضاد داشته باشد، مانند نوار های نور و تاریک، دوربین می تواند به درستی فوکوس اتوماتیک را در مورد موضوع سوق دهد. باز هم، می توانید سعی کنید تا در این زمینه پیش زمینه تمرکز کنید تا این مشکل را حل کنید. پیش فوکوس به زمان بیشتری برای تمرکز دوربین می دهد.

 با استفاده از تمرکز روی نقطه سعی کنید

هنگام فوکوس کردن یک موضوع در پس زمینه با چندین شیء در پیش زمینه می توانید از فوکوس خودکار دوربین DSLR استفاده کنید. احتمالا دوربین فوکوس خودکار در اشیای پیش زمینه را امتحان خواهد کرد. شما باید با کشیدن یک شی تقریبا همان فاصله ای از شما و موضوع، دکمه شاتر را تا نیمه و پیش فوکوس نگه دارید، اما از اشیاء پیش زمینه دور هستید.

دکمه شاتر را نگه دارید و فریم عکس را تغییر دهید به طوری که در حال حاضر موضوع را در موقعیتی که می خواهید قرار دهید. سپس عکس بگیرید، و موضوع باید در فوکوس باشد. شما همچنین می توانید نوع مکانی فوکوس خودکار مکانیزم را تغییر دهید تا مطمئن شوید که دوربین DSLR روی موضوع مورد نظر تمرکز می کند

امروزه در ژانرهای مختلف عکاسی از دوربین DSLR استفاده می شود. یکی از آن ها عکاسی صنعتی است که اهمیت زیادی در معرفی برند ها و محصولاتشان دارد. استفاده از عکس های با کیفیت در طراحی کاتالوگ می تواند راهی درآمدزا برای عکاسان باشد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757