تاثیر رنگ ها بر عکس

تاثیر رنگ ها بر عکس

در سطح فنی، رنگ می‌تواند پیچیده باشد اما در سطح هنری، آن یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک تصویر است، بر احساسات و علایق متفاوت از هر عنصر دیگر عکاسی تاثیر می‌گذارد.

رنگ گرم در مقابل رنگ‌های سرد و تاثیر رنگ در عکاسی

دو نوع رنگ اصلی وجود دارند گرم و سرد . رنگ‌های گرم شامل قرمز، نارنجی و زرد هستند در حالی که رنگ‌های سرد شامل سبز، آبی و بنفش هستند. دو دسته از رنگ‌ها حالت خود را دارند، و به شما کمک می‌کند از خودتان بپرسید در چه زمانی در حال عکاسی از آن‌ها هستید اگر می‌خواهید که چگونه عکس‌های خود را بهینه کنید.

رنگ‌های گرم فعال‌تر هستند و احساسی تر هستند. آن‌ها با جلب توجه به طرف بیننده هجوم می برند. به طور کلی، رنگ‌های گرم کم‌تر از رنگ‌های سرد هستند، بنابراین تصویری که حتی یک پخش کوچک از گرما را داشته باشد می‌تواند برجسته باشد. این یکی از دلایلی است که چرا عکس‌ها در هنگام غروب و طلوع خورشید و همچنین رنگ‌های پاییزی به همان اندازه که هستند محبوب هستند.

رنگ‌های سرد، از طرف دیگر، آرام‌تر و ملایم‌تر هستند. آن‌ها در پس‌زمینه محو می‌شوند، به خصوص اگر یک رنگ گرم در همان نقطه ظاهر شود. به طور کلی، آن‌ها درجه توجه یکسانی را به عنوان یک رنگ گرم جذب نمی‌کنند، هر چند که قطعا چیز بدی نیست. رنگ‌های گرم می‌توانند برتری داشته باشند؛ رنگ‌های سرد به احتمال زیاد آرامش‌بخش و آرام به نظر می‌رسند. بسیاری از طبیعت از رنگ‌های سرد ساخته شده‌است، هر چند غروب و طلوع خورشید حتی می‌تواند یک چشم‌انداز آبی را طلایی کند.

نکاتی برای استفاده از لنزهای واید انگل (زاویه باز ) در عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

هماهنگی و روابط رنگ ها

دنیای واقعی تنوع بی‌پایان زیادی دارد. برخی از این روابط بهتر از دیگران کار می‌کنند، هر چند کمی تمرین و اغلب پس پردازش انجام می‌دهد – تا دقیقا نتیجه‌ای که می‌خواهید را بدست آورید.

رنگ‌های گرم و جالب

همانطور که ذکر شد، تفاوت بین رنگ‌های گرم و سرد یک موضوع مهم است. هنگامی که هر دو نوع به وضوح در یک عکس ظاهر می‌شوند، آن‌ها یک کنتراست رنگی قوی را شکل می‌دهند که می‌تواند نقطه کانونی منافع باشد.

در تئوری رنگ کلاسیک، هر رنگ سرد مکمل  یک رنگ گرم است و بالعکس. قرمز و سبز مکمل آن هستند؛ بنابراین نارنجی و آبی و همچنین زرد و بنفش هستند.

 

رنگ یکی از عمیق‌ترین موضوعات عکاسی است، اما احساسات به قدری قوی است که ارزش تلاش برای فکر کردن در مورد خصوصیات خود را هر زمان که ممکن است، دارد.

با این حال، مهم‌ترین بخش در مورد رنگ در پایان روز، چیزی است که به نظر شما خوب به نظر می‌رسد. چه در زمینه و چه در پس از تولید، رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید تاثیر بزرگی بر سبک شخصی شما می‌گذارد؛

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757