ایده هایی جدید برای عکاسی (بخش دوم)

ایده هایی جدید برای عکاسی (بخش دوم)

شما برای عکاسی باید از ایده های جدید پیروی کنید تا عکس ثبت شده تکراری و خسته کننده نشود. در مقاله قبل ما به بررسی ایده های خلاقانه جدید برای عکاسی پرداختیم . در طراحی لوگو و یا طراحی کاتالوگ نیز داشتن ایده های ناب می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت شما داشته باشد.

در ادامه به بررسی چند ایده دیگر نیز می پردازیم.

ایجاد یک سری عکس

حتی اگر نمی‌خواهید یک پروژه عکس – در هر روز انجام دهید، هنوز هم چیزهای زیادی برای ایجاد یک سری عکس – معمولا با یک موضوع اساسی وجود دارد. برای عکاسی از ۲۵ عکس خیابانی مختلف با رنگ سبز در همه آن‌ها خود را به چالش بکشید. یا، همین موضوع را تحت شرایط آب و هوایی و زمان ممکن ثبت کنید.

شما می‌توانید فراتر بروید و یک سری عکس را ثبت کنید – رشته‌ای از تصاویر مستند سازی ساختمان ، یا تغییر یک درخت در طول فصول. داستان‌های بسیاری وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود، نه همه آن‌ها می‌توانند در یک تصویر واحد جا بگیرند.

مرور عکس های قدیمی

شما می توانید در برخی از موارد که ایده ایی برای عکاسی ندارید به عکس های قدیمی خود رجوع کنید و با الهام گرفتن از آن ها عکس های جدیدی را ثبت نمایید

تمرین عکاسی

یکی از چیزهای خوب در مورد عکاسی انتزاعی این است که سوژه این است که شما نیازی به رفتن به هر جایی برای تمرین آن ندارید. مانند عکاسی ماکرو، گرفتن عکس‌های انتزاعی خوب تقریبا در هر جایی ممکن است – شما فقط باید به شیوه‌ای کم‌تر به دنیا نگاه کنید. عکس‌های انتزاعی “هیچ چیز کنار نور، اشکال و رنگ” نیستند. این چیزی است که آن‌ها را انعطاف‌پذیر می‌سازد.

خلاقیت در عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

در همان نزدیکی منتظر موقعیت‌های جدید باشید.

ممکن است احساس کنید که تمام نقاط محلی برای عکاسی را خسته کرده‌اید، اما به ندرت اتفاق می‌افتد. اگر شما یک عکاس منظره هستید، همه آبشارها و جنگل‌های خود را در یک حرکت کوتاه از خانه خود در نظر دارید؟  پارک‌ها یا ساختمان‌های جالب آنجا هستند که هنوز آن‌ها را به عنوان پس‌زمینه امتحان نکرده اید؟ در هر دو مورد، پاسخ این است که شما قطعا خواهید توانست مکان‌های جدیدی برای عکاسی پیدا کنید که هنوز آن را بررسی نکرده‌اید.

انجام کارهای خلاقانه

تنها یک لنز پرایم را برای یک روز عکاسی انتخاب کنید، یا فقط تصاویر عمودی بگیرید. محدودیت خاص می‌تواند چیزی باشد، منطقی یا نامعقول. تمام مدت در یک مکان بایستید، یا تمام عکس‌های خود را بدون نگاه به LCD و یا منظره یاب عکس بگیرید.

رفتن به مناطق تاریک آسمان

اگر از عکاسی منظره لذت می‌برید اما نمی‌توانید مکان‌های زیادی نزدیک برای عکاسی پیدا کنید، جایی با آسمان تیره‌تر و عکاسی از کهکشان راه شیری را در نظر بگیرید. این مطمئنا برای همه ممکن نیست، یا حداقل می‌تواند راه زیادی برای رانندگی داشته باشد، اما ممکن است برای شما امکانپذیر باشد.

تغییر فصل‌ها – از جمله تعطیلات و رویدادهای دیگر برای عکاسی عالی هستند، بدون توجه به نوع عکاسی، عکاسان منظره می‌توانند بعد از تغییر برگ‌ها در پاییز، رنگ‌های شگفت انگیزی را دنبال کنند. عکاسان پرتره می‌توانند عکاسی با موضوع فصل را انجام دهند، و عکاسان خیابانی در طول سال بسیاری از جشن‌ها و چراغ‌های مختلف را برای عکاسی پیدا خواهند کرد. عکاسان حیات وحش می‌توانند به دنبال مهاجرت حیوانات و رفتارهای متفاوت در طول سال باشند.

امیدواریم که این روش ها به شما در جهت عکاسی بهتر کمک کند. شما در عکاسی هیچ قانون بازدارنده ای ندارید تا آنجا که ممکن است عکاسی کنید و خود را برای چالش های پر هیجان آماده کنید.

برچسب‌ها:
تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757