اهمیت سادگی در عکاسی

اهمیت سادگی در عکاسی

ایده سادگی در قلب عکاسی این است که شما یک پیام را به بینندگان خود منتقل می‌کنید
. شاید بخواهید زیبایی یک آبشار و یا درام یک طلوع باور نکردنی را نشان دهید. یا، ممکن است امید داشته باشید که شدت تاریکی یک قله مرتفع کوهستانی را به تصویر بکشید. یک عکس با یک پیام روشن می‌تواند تا حد امکان موثر باشد؛ ترکیب آن، رنگ‌ها، موضوع سوژه و نورپردازی همه به این تصور که شما سعی دارید پیامی را انتقال دهید، اضافه کنید. بیش از هر عنصر دیگری  ترکیب بندی مفهوم سادگی به شما کمک می‌کند به این هدف دست یابید.

صحنه‌ای که در جلو شما قرار دارد

دو نوع سادگی وجود دارد. اولی شامل صحنه مقابل دوربین است؛ برخی از صحنه‌ها ساده‌تر از بقیه هستند. برای مثال، ممکن است یک منظره چیزی بیش از یک زمینه با تپه های پر از علف در نزدیکی شما باشد؛ یا ممکن است یک جنگل با درخت‌های بی ‌شمار باشد که از هر جهتی جلوی دوربین شما قرار دارند.

سادگی در ترکیب‌بندی شما

همراه با سادگی یک صحنه، یک عنصر دیگر در نمایش وجود دارد: ساختار خود ترکیب‌بندی شما. به همین روش، مناظر در پیچیدگی خود متفاوت هستند، بنابراین ساختارهای عکس‌های شما را نیز انجام می‌دهند. حتی تصاویری از یک صحنه یک‌سان می‌توانند سطوح مختلفی از پیچیدگی داشته باشند؛ برخی ساده‌تر، واضح‌تر از بقیه هستند.

وقتی عکس می‌گیریم، اولین فکری که به ذهنمان می‌رسد همیشه چیزی است که می‌توانیم از یک تصویر خارج کنیم تا قوی‌تر شود. برای ساخت یک ترکیب‌بندی تیره، گل‌های وحشی را در لبه یک عکس نادیده می‌گیریم؛ برای نشان دادن یک چشم‌انداز صحرایی وحشی، روی هر جای رد پا در پیش‌زمینه عکس می‌گیریم. شما در هر زمانی که یک شاخه درخت از آسمان قطع می‌شود و هدفی ندارد – هر بار که سعی می‌کنید بدون توجه به ترکیب‌بندی از یک صحنه عکس بگیرید، سادگی را از دست می‌دهید.

عکاسی از پرندگان در پرواز
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

هدف شما گنجاندن اشیا تنها در صورتی است که به عکس شما ارزش اضافه کنند. تمام اجزای کادر را اجرا کنید. نورپردازی چیست؟ آیا آن مکمل پیام شما است؟ خود موضوع چیست؟ از خودتان سوال کنید. اگر هر جنبه از یک تصویر ارزش خود را به کل آن اضافه می‌کند، شما یک عکس موفق ایجاد کرده‌اید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757