عکاسی منظره در شب

عکاسی منظره در شب

هنگام عکاسی منظره در شب چند قانون اساسی وجود دارد که معمولا افراد آن ها را سریع یاد می گیرند. اولین قانون این است که وقتی که از یک منظره عکاسی می‌کنید، باید از یک دیافراگم کوچک استفاده کنید. این دیافراگم کوچک به شما امکان می‌دهد که کل صحنه را در فوکوس نگه دارید، از پیش‌زمینه گرفته تا پس‌زمینه.

یک قانون دیگر عکاسی منظره، تنظیمات ایزوی دوربین است. شاید شما این مطلب را شنیده باشید که در عکس منظره از نوردهی کمتری استفاده نمایید. چون هدف نهایی شما ثبت جزئیات بیشتر است. استفاده از میزان ایزوی بالا می تواند نویزهای بیشتر و ایجاد رنگبندی غیر طبیعی را به دنبال داشته باشد. بنابراین اگر دوربین شما به شما دارای امکانات حرفه ای است باید آن را کمتر کنید.

لوازم عکاسی از منظره در شب

در عکاسی منظره در شب شما به یک لنز حرفه ای پرایم برای عکاسی سریع نیاز ندارید. در این نوع عکاسی شما همچنان تابع قوانین عکاسی روز هستید. همانطور که عنوان شد شما باید با دیافراگم کوچک عکاسی کنید. پس مهمترین تجهیزاتی که شما نیاز دارید یک لنز بزرگ و سنگین نیست بلکه وجود یک سه پایه حیاتی تر است.

ایده پردازی در ذهن

حالا که همه تجهیزات خود را آماده کردید، چند چیز وجود دارد که باید قبل از شروع عکاسی یادداشت کنید. اول، باید در مورد عناصر صحنه فکر کنید که ممکن است در حرکت باشند. برای مثال اگر در هنگام عصر در حال عکاسی هستید، ممکن است کمی تاری حرکتی در شاخه‌های درختان و یا در ابرها داشته باشید. هر عنصر زنده نیز باعث تاری حرکتی خواهد شد . قایق شناور روی آب ممکن است نسبتا آرام به نظر برسد، اما می‌تواند حتی در چند ثانیه کوتاه، تاری عجیبی را بوجود بیاورد.

نکاتی در مورد چیدمان در عکاسی تبلیغاتی که باید بدانید
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

تنظیمات

به خاطر داشته باشید که نورسنج دوربین شما ممکن است بهترین نتیجه را پس از تاریکی به شما ندهد، پس شما می‌توانید کمی با نوردهی، محیط را برای عکاسی اماده نمایید.  این کار باعث می شود میزان نور مناسبی را هنگام عکاسی از دریچه دیافراگم عبور دهید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

یکی از مهمترین نکات در این خصوص این است که اگر می توانید در طول روز به محلی که قرار است شب عکاسی کنید سر بزنید. این کار باعث می شود که شما آشنایی بیشتری را با آن محیط کسب نمایید و از لحاظ ایمنی نیز این کار بسیار مفید خواهد بود. حتکا چراغ قوه به همراه داشته باشید و بدون تجهیزات نوردهی به آنجا نروید.  حتما با یک دوست به عکاسی بروید چون وجود نفر دوم باعث ایجاد امنیت بیشتری برای شما می شود.

هرچه بیشتر عکس بگیرید زودتر به نتایج دخواه خواهید رسید. مطمئن شوید در زمان مناسب در جای مناسب قرار گرفته باشید. چون اگر نتوانید به موقع عکس را ثبت کنید مجبور خواهید شد که یک شب دیگر را برای عکاسی انتخاب کنید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757