عکاسی استیل و سطوح براق

عکاسی استیل و سطوح براق

در انجام عکاسی صنعتی و تبلیغاتی شاید عکاسی از استیل و سطوح براق دشوارترین روش عکاسی باشد. چون در این نوع عکاسی می بایست خیلی از عوامل را کنترل کرد تا بتوان بهترین کیفیت را ارائه کرد. در عکاسی استیل و سطوح براق نور دشمن اصلی عکاس به شمار می رود.

برای درک این که چرا عکاسی از اشیا سطوح براق این قدر دشوار هستند، باید ابتدا این مورد را درک کرد که چرا برخی از اشیا نور بیشتری را نسبت به بقیه منعکس می کنند. حقیقت این است که همه اشیا و لوازم منعکس کننده نور هستند و تنها اشیا نامریی هستند که نوری را منعکس نمی کنند. ما به این نور منعکس‌شده به منظور دیدن هدف نیاز داریم.

هر منبع نور یک طیف از رنگ‌ها را منتشر می‌کند. هنگامی که این طیف بر روی سطح یک شی فرود می‌آید، برخی از این رنگ‌ها جذب می‌شوند و برخی از آن‌ها که کمی قبل از اینکه به پشت انعکاس یابند، نفوذ می‌کنند. در واقع این نورها هستند که به ما می‌گویند یک شی چه رنگی است.

یک شی که سطح مات دارد، نور را فقط به عنوان یک جسم با سطح براق نشان می‌دهد، اما تمام آن صفحات و زوایای مختلف بدون توجه به این که چقدر کوچک نور را در بسیاری از زوایای مختلف بازتاب می‌دهند، و آن را پخش می‌کنند. این “انعکاس پخش” نامیده می‌شود و باعث می‌شود که سطح یک شی به جای براق ، مات به نظر برسد.

یک سطح صاف براق مانند ظروف شیشه‌ای شما یا ظروف نقره ، از طرف دیگر، نور قابل‌پیش‌ بینی را منعکس می‌کند – زاویه تابش (نور ورودی) و زاویه انعکاس (نور خروجی) در مقایسه با سایر زوایای بازتاب ، بدون توجه به جایی که نور را هدف قرار می‌دهد، هستند. این چیزی است که آن سطح براق را ایجاد می‌کند و کار عکاسی استیل و سطوح براق را بسیار مشکل می کند.

با کنترل مناسب نوردهی در فضای عکاسی از استیل و سطوح براق می توان تصاویر زیبا و منحصر بفردی را خلق کرد. با وجود عکس های باکیفیت می توان کاتالوگ های چشم نوازی را طراحی نمود و یا اینکه در وب سایت ها از آن ها استفاده نمود.

برای کنترل نور در چنین شرایط دشوار عکاسی می بایست از آتلیه مخصوص استفاده کرد تا بتوان بهتر نورپردازی را کنترل کرد و شرایط خوبی را برای عکاسی ایجاد نمایید.

نحوه صحیح عکاسی استیل و سطوح براق

عکاسی از استیل و سطوح براق و اشیا منعکس کننده نور معمولا بسیار چالش برانگیز است، و می‌تواند به راحتی کار عکاس را به یک کار خسته‌ کننده تبدیل کند.

اما اگر قوانین را بدانید راحت ‌تر می توانید این کار پر زحمت عکاسی زا انجام دهید. با این آموزش کوچک شما تا حدودی می توانید در این کار عکاسی موفق عمل نمایید و حتی بیشتر متوجه خواهید شد که این کار چقدر سخت می تواند باشد. به هر حال عکاسی استیل و سطوح براق برای همه عکاسان حرفه ای نیز کاری پرچالش محسوب می شود.

یک سطح بازتابنده مانند یک آینه منعکس‌ کننده نور محسوب می شود ، بنابراین اگر منبع نور تصویر شما از یک جهت به سمت دوربین باشد، باعث برجسته شدن نقاط برجسته بدون بافت می‌شود، و یک تصویر با ظاهر ضعیف در نهایت برای شما باقی خواهد ماند و خستگی کار را حس خواهید کرد.

همه این ها به اصول اولیه نور و نحوه رفتار آن بستگی دارد، که در واقع بسیار قابل‌ پیش‌بینی است. قانون انعکاس این پدیده را توضیح می‌دهد. اگر شما یک شعاع نور بر روی یک سطح بازتابنده (براق)  مانند یک آینه به کار ببرید، آنگاه زاویه تابش برابر با زاویه انعکاس است.

بنابراین، عمل صرف ‌نظر از این که اگر سعی دارید از یک سطح بازتابنده نور عکس بگیرید، هرگز نباید آن را از یک زاویه به عنوان دوربین نورپردازی کنید، در غیر این صورت شما تنها نور را مستقیما به سمت خود برمی گردانید (بسته به زاویه شی).

ترفند این جا استفاده از یک منبع نور بزرگ است، و آن را در زاویه مقابل دوربین خود، در رابطه با شی عکس گرفته ‌شده پشت آن قرار دهید.

شما می‌توانید این کار را با یک فلاش استودیو و یک سافت باکس بزرگ انجام دهید، اما روش بسیار ساده ‌تر و ارزان‌تر این کار وجود دارد. شما فقط به یک مقوا سفید، یک فلاش، و یک سیستم تریگر کردن آن برای خاموش‌کردن آن نیاز دارید.

نور فلاش از روی مقوا بازتاب می‌شود که یک منبع نور بزرگ‌ تر است، به شما این امکان را می‌دهد که بازتاب‌ ها را در تصویر خود کنترل کنید، فضایی ایجاد کنید که شی را شکل داده، و از هایلایت های برجسته اجتناب کنید. توجه داشته باشید که همچنین بافت را بر روی پس ‌زمینه ایجاد می‌کند.

این تکنیک ساده به شما این امکان را می‌دهد که با توجه به اینکه چطور فلاش خود را جابجا می‌کنید، و زاویه را در رابطه با شی عکس گرفته‌شده ایجاد کنید. نکته ای که بسیار مهم است و باید به آن همیشه اهمیت بدهید این است که زاویه تابش نور را بررسی کنید و طبق آن عکاسی نمایید.

نور قرار گرفته در خانواده زاویه‌ها، یک بازتاب مستقیم ایجاد می‌کند و نور خارج از خانواده زاویه‌ها، یک سوژه آینه‌ای را در کل، از نقطه ‌نظر دوربین روشن نمی‌کند.

اگرچه انعکاس این تصاویر مستقیم نیست، اما انعکاس پراکنده (که محاسبه زاویه نور را دشوار می‌سازد) خانواده زاویه‌ها می‌توانند به شما یک تخمین خوب از نحوه قرار دادن نور خود در رابطه با زاویه دوربین به شما بدهند تا بازتاب ‌ها را در تصویر خود کنترل کنید.

تمام این اطلاعات فنی در مورد فیزیک نور در ابتدا ممکن است طاقت ‌فرسا به نظر برسد، اما وقتی شروع به کار کردن با آن بکنید، همه چیز به نظر منطقی می‌رسد. پس، امتحان کنید، هیچ چیز بهتر و برتر از انجام عملی نیست . شما باید به دفعات زیاد کار عکاسی استیل و سطوح براق را انجام دهید تا بتواند نقاط ضعف خود را پیدا کنید هرچقدر نقطه ظعف کمتری داشته باشید عکس های به مراتب قوی و عالی خواهید داشت.

البته خیلی از عکس ها در مرحله پس پردازش تغییرات را می گیرند و تبدیل به تصویر نهایی می شوند اما قبل از آن می بایست از نوردهی های مناسب جهت یک عکاسی قوی استفاده نمایید تا کار پس پردازش به راحتی انجام گیرد.

شرکت هایی که تولیدات آن ها عمدتا محصولات استیل است با چالش عکاسی صنعتی روبرو هستند چون شرکت های کمی هستند که می توانند برای آن ها کار عکاسی را انجام دهند. شرکت های تولید شیشه و بلور نیز این مشکلات را دارند و باید به شرکت هایی اعتماد نمایند که عکاسی استیل و سطوح براق را به نحو احسن انجام دهند.

سخن آخر

اگر عکاسی صنعتی از استیل و سطوح براق به درستی انجام گیرد می توان عکس محصولات را با جزییات و دقت بالاتری به مشتریان ارائه کرد و همه زوایا را به مشتری نشان داد. عکاسی صنعتی از استیل و سطوح براق می بایست توسط یک تیم حرفه ای عکاسی صورت پذیرد چون همانطور که عنوان شد این نوع عکاسی از دشوارترین انواع عکاسی صنعتی و تبلیغاتی می باشد.

استفاده از عکس های باکیفیت و خوب در کاتالوگ و سایت می تواند در معرفی بهتر محصولات شما کمک شایانی نماید و از همین معرفی خوب به فروش بیشتری برسید. پس حتما به کار عکاسی حرفه ای محصولات خود اهمیت بدهید و آن را یکی از ارکان اصلی بازاریابی خود بدانید.

کرج تیزر این افتخار را دارد که در کرج تنها شرکتی باشد که می تواند عکاسی استیل و سطوح براق را به نحو احسن انجام دهد. استفاده از کادری مجرب و پیشرفته ترین دوربین ها و تجهیزات عکاسی در این زمینه کرج تیزر را از سایر رقبا متمایز می سازد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757