اصول عکاسی صنعتی

اصول عکاسی صنعتی

اصول عکاسی صنعتی در کرج همان اصولی است که در کتب دانشگاهی رشته عکاسی موجود می باشند. متاسفانه برخی عکاسان که بصورت تجربی و براساس علاقه خود عکاس شده اند ، این گونه بیان می کنند که بصورت کلیشه ، کتب دانشگاهی ارزش اجرایی در عکاسی ندارند.
این در صورتی است که رشته عکاسی ، بخصوص عکاسی صنعتی از زیر گروه های اصلی رشته هنر در دانشگاه و همچنین هنرستان عکاسی بوده و کلیه کتبی که در این رشته وجود دارد و در دانشگاه یا هنرستان تدریس می گردند، توسط افراد بسیار حرفه ای و بنام در زمینه عکاسی نوشته شده است.
بعنوان مثال از جمله اصول عکاسی صنعتی که در رشته عکاسی دیجیتالی آموزش داده می شود، نحوه ترکیب رنگ ها بمنظور کار بهتر در کامپیوتر می باشد.

شروع و اصول عکاسی صنعتی

پیش از شروع عکاسی از محیط دیدن کنید و از مدیر یا مسئول محیط عکاسی بخواهید که اجازه‌ی بازدید از آن جا را بدهد تا با سوژه و محیط اطرافش آشنا شوید. درخواست کنید که محصولات و یا ماشین‌آلات تمیز باشند. در صورت لزوم همچنین درخواست کنید که رنگ‌آمیزی یا دیگر تغییرات قبل از روز عکاسی صورت گیرد. وقت شما ارزشمند است و نباید منتظر این قبیل امور بمانید.

اصول نورپردازی عکاسی صنعتی

برای دست‌یابی به بهترین نتایج نورپردازی لازم است درک درستی از نوردهی و چگونگی چینش نورها داشته باشید. بایستی بتوانید میزان نور را با دقت اندازه ‌گیری کنید و از نور موجود در محیط‌ نیز استفاده کنید. این مسئله در اصول عکاسی صنعتی بسیار مهم است، چون گاهی با نور محیطی‌ای مواجه خواهید شد که اکثر اوقات کنتراست متفاوتی ایجاد می‌کند، طوری که از حسگر تصویر دیجیتال یا فیلم تجاوز می‌کند. به طور کل ما توانایی زیادی در کنترل نور محیطی نداریم و بایستی با دانش خود را با آن وفق دهیم.

نکاتی در مورد عکاسی تبلیغاتی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

تجهیزات عکاسی صنعتی

برای چنین عکس‌هایی سه پایه جزو مهمترین و بی جایگزین ترین تجهیزات عکاسی صنعتی است. اگر سه پایه ندارید، که البته باید داشته باشید، مطمئن شوید که دوربین را جایی قرار می‌دهید که تکان نمیخورد و  دوربین به لرزش نیافتد. این موضوع از این جهت مهم است که اکثر ماشین‌ آلات به صورت خطی صاف کار می‌کنند، بنابراین حتی کم‌ترین کج شدن کادر دوربین می‌تواند باعث غیر طبیعی شدن عکس و ماشین‌ها شود. از طرف دیگر اگر نیاز به استفاده از سرعت شاتر پایین باشد، هیچ کارفرمایی از شما عکس های تار نخواهد پذیرفت.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757