عکاسی در نور ماه

عکاسی در نور ماه

برخی شرایط عمومی برای عکاسی منظره وجود دارد که هر عکاس از قبل می‌داند مانند عکاسی در طلوع و غروب خورشید، ابرها، مه و غیره. اما چیزی که به آن اشاره نمی‌شود اغلب استفاده از  نوردهی طبیعی تولید شده توسط ماه کامل در شب روشن است.
ریزه‌کاری‌های نور ماه همیشه در چشم غیر مسلح قابل‌مشاهده نیستند، اما عکاسی با نوردهی طولانی می‌تواند اتفاق خوبی را رقم بزند. عکاسی از مناظر زیر نور ماه کامل (که به آن “moonscapes” نیز گفته می‌شود)یک فرآیند با مجموعه خود از چالش‌ها است.

تاثیر مناظر در عکاسی در نور ماه

زمانی که در شب عکس می‌گیرید، منظره به طور خاص، بازتاب آن – نقش بزرگتری را در طول روز ایفا می‌کند.

به عنوان مثال، شما قصد دارید عکس‌های خوبی از یک جنگل متراکم زیر نور ماه پیدا کنید، چون این صحنه برای ثبت یک دوربین به اندازه کافی روشن نخواهد بود. با این حال، اگر در یک میدان خالی (یا بهتر از همه، یک مکان با ماسه یا برف)هستید، می‌توانید جزئیات زیادی را ببینید.

یک قاعده خوب برای عکاسی در شب این است که محیط را به خوبی ببینید تا بتوانید به راحتی حرکت کنید. شما با انجام این کار به خوبی می توانید سمت منظره ای حرکت کنید که از دید خارج است.

رنگ‌های ماه

مهتاب رنگ های متمایزی دارد، و یکی از آن‌ها  که در زمان‌های دیگر روز دیده می‌شود بسیار نادر است.

از یک طرف، شما سایه‌های تعریف‌شده خوبی را خواهید دید که ممکن است نور شدید خورشید را به شما یادآوری کنند. اما به هر حال، این دو کاملا متفاوت هستند. مهتاب واقعا بسیار نرم است و سایه‌ها اگرچه لبه تیز دارند، خیلی روشن‌تر از زمانی هستند که در طول روز دیده می‌شوند.

عکاسی در هوای برفی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

زیر ماه کامل، شما همچنین به برخی از رنگ‌ها توجه خواهید کرد که در هر زمان دیگری بسیار متفاوت هستند. به دنبال هایلایت های زرد کم‌رنگ و سایه‌های تیره – آبی، به خصوص اگر شما در حال گرفتن عکس در یک منظره با بازتاب بالا (شن و برف) هستید.

گنجاندن ماه در عکس

خیلی وقت‌ها، در وضعیتی خواهید بود که ممکن است در شب عکس ماه را در تصویر خود ثبت کنید. در حالی که این می‌تواند در بسیاری از موارد خوب به نظر برسد، با برخی چالش‌ها نیز همراه است. دلیل ساده است: قرار دادن ماه در عکس شما در شب بسیار شبیه به قرار دادن خورشید در عکس شما در طول روز است.

مانند خورشید ظهر، ماه کامل روشن‌تر از هر چیز دیگری در عکس شما خواهد بود (مگر اینکه در شهر باشید). این به این معنی است که عکس‌ها با ماه در برابر تعدادی از مسائل، از جمله سطوح بالای مشکلات نوردهی، آسیب‌پذیر هستند.

تنظیمات دوربین و تجهیزات عکاسی در نور ماه

ماه کامل به طرز شگفت آوری درخشان است. بسته به منظره، تنظیمات دوربین شما ممکن است به چیزی که در انتهای غروب خورشید پیدا می‌کنید نزدیک‌تر باشد تا در وسط شب.

از تنظیمات دوربین شب “معمولی” استفاده نکنید، بدون اینکه ابتدا مطمئن شوید که آن‌ها در واقع اعمال می‌شوند.

ماه کامل یک دید زیبا است، و نور آن چیزی نیست که تعداد زیادی از عکاسان در تصاویر خود ثبت کنند.

اگر شرایط درست باشد، شما پتانسیل ثبت برخی از عکس‌های فوق‌العاده را دارید.

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757