عکاسی در باد

عکاسی در باد

اگر تا به حال خود را در باد های شدیدی دیده باشید طبیعتا با مشکلات ثبت عکس های شارپ آشنا شده اید به خصوص اگر از یک لنز تله فوتو استفاده می‌کنید. در این شرایط عکاسی در باد بسیار دشوار خواهد بود.
به طور معمول، اگر از سه‌پایه استفاده می‌کنید، لرزش دوربین چیزی نیست که شما باید بسیار نگران آن باشید. با این حال، برخی استثناها هم وجود دارند.
این یک وضعیت غیر ممکن به نظر می‌رسد؛ شماممکن است حتی در شرایز استفاده از سه پایه باز هم نتوانید منترل مناسبی روی دوربین داشته باشید و عکس های خوبی را ثبت نکنید.

از ستون مرکزی سه پایه استفاده نکنید

یکی از شایع‌ترین اشتباهاتی که باعث می‌شود عکاسان در شرایط طوفانی انجام دهند، استفاده از ستون مرکزی بر روی سه‌پایه هستند.

حتی در شرایط عادی نیز، شما نباید با یک ستون مرکزی عکاسی های ظریف را انجام دهید. در شرایط وزش باد شدید این یک کار غیر ممکن است.

حتی در نسیم ملایم، با استفاده از یک سه‌پایه فیبر کربن سنگین، اغلب هنگام استفاده از یک فاصله کانونی ۱۵۰ میلی متر یا بیشتر در ارتفاع کامل سه‌پایه، وضوح غیر بهینه را پیدا می‌کنم.

زمانی که باد می‌وزد، و شما از یک سه‌پایه استفاده می‌کنید، کاهش لرزش را روشن کنید. حتی اگر فکر نکنید که باد تندی عکس‌های شما را از دست می‌دهد، ارزشش را دارد.

در بعضی از موارد توصیه می شود که یک کیف را از سه پایه آویزان کنید تا از شدت لرزش کم کند اما اگر یک باد شدید باعث لرزش سه پایه شود حتما کیف نیز می لرزد پس راه حل مناسبی برای این کار به شمار نمی رود.

ایزو یا ISO در عکاسی چیست؟
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

عکس های زیادی بگیرید

چون شما در شرایط سختی قرار دارید بهترین کار این است که از هر منظره چندین عکس بگیرید تا بتوانید بهترین خروجی ممکن را داشته باشید. این تضمین نمی‌کند که یک نتیجه شارپ به دست خواهید آورد، اما این یک راه خوب برای به حداکثر رساندن شانس شما است.

استفاده از سرعت شاتر سریع‌تر

اگر چه برای بالا بردن ایزوی خود برای عکاسی منظره نا امید کننده است، اما اگر هنوز پس از انجام تمام مراحل بالا، عکس‌های مات تری می‌گیرید، می‌تواند ضروری باشد. آخرین راه شما استفاده از سرعت شاتر سریع‌تر است، که به احتمال زیاد به یک ایزوی بالاتر نسبت به آنچه که به طور معمول می‌خواهید نیاز دارد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757