عکاسی از پرندگان در پرواز

عکاسی از پرندگان در پرواز

در عصر عکاسی دیجیتال امروز، اکثر عکاسان تازه‌کار، از گرفتن یک پرتره پرندگان با دوربین‌های خود خوشحال هستند. پس از مدتی، همراه با پیشرفت طبیعی و تلاش و ثبت برخی از عکس‌های پرنده در پرواز باعث می شود که عکاسان به چالش کشیده شوند. اما چرا اینگونه می شود. پاسخ کاملا ساده است؛ آن‌ها سرعت شاتر کافی ندارند!

بیشتر پرنده‌ها به طور معمول در سرعت ۲۰ تا ۳۰ مایل در ساعت پرواز می‌کنند، اما در طی شکار و یا مجادلات آن‌ها می‌توانند به ۶۰ مایل در ساعت برسند. برای ثابت نگه داشتن این عمل، شما به یک تکنیک ردیابی خیلی خوب و سرعت شاتر بسیار سریع نیاز دارید – هرچه سریع‌تر برسید، بهتر است! چقدر سریع؟ سرعت شاتر حداقل ۶۰۰ / ۱ ثانیه را توصیه می‌کنیم.

اشتباه متداول در عکاسی پرندگان

یک اشتباه متداول دیگر ، عکاسی از زمان نادرست روز و در جهت غلط است. زود از آنجا بیرون بروید و دیر کنید! نیم ساعت قبل از طلوع آفتاب و بعد از غروب آفتاب تا حدود یک ساعت بعد از طلوع آفتاب و قبل از غروب خورشید زمان جادویی است. از آن به عنوان ساعت طلایی شناخته می‌شود زیرا نور نرم و طلایی است. پرهای پرندگان در این زمان می‌درخشند و شما می‌توانید به طور ایمن از طلوع آفتاب و پیش از غروب آفتاب در اغلب عرض‌های جغرافیایی از آن‌ها عکس بگیرید. به همان اندازه مهم بودن در زمان درست روز، خورشید را در پشت خود نگه دارید. چرا؟ برای به حداقل رساندن سایه‌های شدید که می‌توانید در هنگام عکاسی از سوژه‌های دارای نور پس‌زمینه به دست آورید. با نور خورشید در پشت، هر دو دست را دور از بدن خود در حدود ۲۰ درجه قرار دهید.

عکاسی در هوای برفی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

سوژه

هر سوژه در آن منطقه باید برای یک سوژه بسیار خوشایند با نورپردازی نرم ایجاد شود. هنگامی که خورشید پایین است، نور خورشید نیز به چشم می‌خورد. اگر سوژه مورد نظر شما در منطقه نیست، پس باید خود را جابجا کنید یا بر روی موضوعی که در منطقه قرار دارد فوکوس کنید. به یاد داشته باشید که تلاش کنید و پرنده‌ها را زود به دست بیاورید و زمانی که در منطقه هستند دکمه شاتر را فشار دهید. پرندگان زیادی شبیه هواپیما هستند؛ آن‌ها دوست دارند زمین را بگیرند و به درون باد پرتاب شوند. داشتن خورشید و باد در پشت شما شرایط ایده‌آل برای عکاسی با پرواز است. حتی وقتی که باد به طرف صورت شما می وزد، هنوز هم باید نتایج عالی به دست آورید، اما اگر خورشید در پشت شما باشد و باد مستقیما به سمت شما بیاید، پرندگان تقریبا همیشه از شما دور خواهند شد. پس، پیش از اینکه سرتان را بیرون بیاورید، مسیر باد را چک کنید.

عکاسی از پرندگان به سرعت عمل شما نیز بستگی دارد. شما باید بسیار صبور و با سرعت عمل بالا باشید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن بهترین عکس را ثبت نمایید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757