عکاسی صنعتی در کرج

عکاسی صنعتی، شاخه ای از عکاسی است که به منظور اهداف تجاری، از محصول، خدمات و افراد مشهوری که برای تبلیغ آمده اند، عکس برداری می­ نماید و از این طریق با ایجاد یک محتوای بصری با کیفیت از محصول شما، در فرآیند تبلیغ کالا و خدمات شما در مجلات، روزنامه ها، کاتالوگ های تبلیغاتی و کانال های تبلیغاتی کمکی شایان خواهد نمود.

 از آنجا که استان البرز و شهر کرج  منطقه ای صنعتی به حساب می آید، توجه به این ابزار تبلیغاتی در کنار وجود یک تیم عکاس صنعتی حرفه ای می تواند برای بیشتر کارآفرینان و صنعتگران مسأله ای حیاتی باشد. عکاسی صنعتی در کرج می تواند با برقراری یک ارتباط موثر و همین طور ایجاد اعتماد مشتریان، به جذب سرمایه صاحبان مشاغل کمک قابل توجه­ای نماید.

وجود شرکت­های بی شمار موجود در دو کلان شهر تهران و کرج و وجود بازار رقابتی شدید عامل ایجاد ضرورتی شده است، که شرکت ­ها برای ماندن در این رقابت مجبور به انجام تبلیغات و معرفی هرچه بهتر محصولات و خدمات خود باشند. برخی از این شرکت­ ها و کسب و کارها به دلایلی مثل بُعد مسافت کرج تا تهران وهمچنین برای صرفه جویی در هزینه ها، عکاسی صنعتی در کرج را ترجیح می دهند.

عکاسی صنعتی در کرج با توجه به نوع عکس، سختی پروژه، محصول و… هزینه های مختلفی دارد. کیفیت عکاسی صنعتی در کرج و سایر شهرها به لطف وجود دوربین های حرفه ای کار پیچیده ای نیست. اما ضرورت همکاری با یک عکاسی خلاق و حرفه­ای در کرج همواره مسأله­ای بسیار حائز اهمیت به شمار می ­آید. و به بیان بهتر جدای از کیفیت دوربین مورد استفاده و تجهیزات، این هنر و خلاقیت عکاس صنعتی است که باعث خروجی بدون نقص و کارآمد است.

عکاسی صنعتی در کرج
ویژگی یک عکاسی صنعتی خوب

تفاوت عکاسی صنعتی با عکاسی از محصول و عکاسی تبلیغاتی چیست؟

  با توجه به اینکه در کشور ما عکاسی محصول، به عنوان عکاسی صنعتی تعریف شده است. شاید برای شما این پرسش به وجود آمده باشد که تفاوت عکاسی صنعتی و عکاسی از محصول چیست؟

در پاسخ به این پرسش می توان گفت تعریف عکاسی محصول به عنوان عکاسی صنعتی تصور درستی نیست و در واقع همانطور که در تعریف بیان شد عکاسی از محصول، تنها یکی از زیر شاخه های عکاسی صنعتی محسوب می شود و عکاسی صنعتی با برخورداری از رشته های زیادی ازعکاسی و تخصص، حوزه ی وسیع تری را نسبت به عکاسی از محصول در بر می گیرد.

در ادامه مطلب تفاوت عکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی از محصول با عکاسی صنعتی نیز باید گفت درواقع در عکاسی تبلیغاتی، توجه عکاس بیشتر معطوف به جلوه های تبلیغاتی است. تا با ایجاد تصویر، احساس نیاز را در مخاطب برانگیزد. در حالی که در بخشی از شاخه­ های عکاسی صنعتی، تلاش می شود که با پس زمینه های ساده و سفید به نمایش ویژگی های محصول پرداخته شود.

ویژگی یک عکاسی صنعتی خوب

با توجه به اهمیت محتواهای بصری درعصر حاضر، یقینأ تاکنون تصاویر تبلیغاتی زیادی در بیلبورد­­ها، سایت­ ها و مجلات تبلیغاتی مشاهده نموده ­اید. هدف از عکاسی صنعتی ایجاد این تصاویر، با تصویر برداری تخصصی از محصول، خدمات و مدل ­های تبلیغاتی است. و برای رسیدن به این هدف در کنار بیشترین بازده باید عکاسی صنعتی دارای ویژگی هایی باشد:

ویژگی یک عکاسی صنعتی خوب

 با توجه به اهمیت محتواهای بصری درعصر حاضر، یقینأ تاکنون تصاویر تبلیغاتی زیادی در بیلبورد­­ها، سایت­ ها و مجلات تبلیغاتی مشاهده نموده ­اید. هدف از عکاسی صنعتی ایجاد این تصاویر، با تصویر برداری تخصصی از محصول، خدمات و مدل ­های تبلیغاتی است. و برای رسیدن به این هدف در کنار بیشترین بازده باید عکاسی صنعتی دارای ویژگی هایی باشد:

۱ – اخلاق حرفه ­ای درکار به منظور احترام به مخاطب و محصول

در عکاسی صنعتی با توجه به اخلاق حرفه ­ای و برای احترام به مخاطب و محصول شما، به ثبت جلوه­ های واقعی محصول پرداخته می­شود و با استفاده از نور پردازی­ های حرفه­ ای و بدون اغراق به نمایش ویژگی های ممتاز محصول شما می پردازد.

عکاسی صنعتی با توجه به این رسالت، با استفاده از دوربین­ های مختلف و با توجه به سبک مورد انتظار شما انجام می شود. و با مجموعه دانش ­های مرتبط با شناخت دوربین، شناخت محیط، شناخت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، و در نهایت درک صحیح سناریو عکس­ های صنعتی­ به خلق یک اثر حرفه ای می پردازد.

۲ – استفاده از ابزار مناسب و دانش تخصصی در کنار خلاقیت و نوآوری

با توجه به اینکه در عصر حاضر خلاقیت، داستان زندگی و توسعه­ ی کسب و کارها شده است. عکاسی صنعتی نیز از این قائده مستثنی نیست. همانطور که می دانید انجام هر کاری جدایی از داشتن اصول و تخصص لازم در آن زمینه، نیازمند به خلاقیت و نوآوری است. و به بیان دقیق تر خلاقیت و نوآوری همان رمزی است که باعث ماندگاری و موفقیت در یک کار می شود.

با توجه به همین مسأله، یکی از ویژگی­های اساسی یک عکاسی صنعتی حرفه ­ای بهره­ وری خلاقانه از دانش ­ها و تخصص ­های این حوزه می­ باشد. و یکی از ملاک­ های انتخاب یک عکاس حرفه­ ای را می توان مهارت، استفاده ی خلاقانه از تخصص­های خود دانست.

۳ – خلق عکس ­های صنعتی متناسب با روش­های تبلیغاتی

امروزه روش­ های بسیار متنوعی برای انجام تبلیغات وجود دارد. وشامل حوزه­ ی وسیعی از تبلیغات، روی بیلبوردها و سایت­ ها، تا ایجاد کاتالوگ­های مصور و بروشور می­ شود. یکی از ویژگی­ های یک عکاس صنعتی خوب آن است که به خلق آثاری برسد که متناسب با نیاز بازاریاب و نماینده فروش شما باشد. و در واقع به عنوان یک ابزارکاربردی در افزایش تقاضا و فروش محصول شما کمک نماید.

به طور مثال وقتی قرار است از یک دستگاه الکترونیکی، عکس صنعتی گرفته شود، علاوه بر توجه به تمام زوایا و ویژگی های ظاهری محصول، لازم است که برای بیان کیفیت از متریال آن نیز عکس برداری شود. و حتی متناسب با نیاز شما، شاید عکاس موظف به تصویر برداری از دستور و روش استفاده از دستگاه نیز باشد.

اهمیت و ضرورت عکاسی صنعتی در کسب و کار

با توجه به آنچه که بیان شد؛ به احتمال زیاد، تا به الان متوجه اهمیت عکاسی صنعتی شده ­اید. اما اگر هنوز احساس نیاز به این تخصص برای شما روشن نشده است. باید بگوییم یکی از روش ­های مورد توجه شرکت های مطرح در سراسر دنیا، بهره­ گیری از عکاسی صنعتی حرفه ­ای در بازار رقابت محصولات بوده است. اگر شما صاحب یک کسب و کار باشید، به احتمال زیاد تا کنون متوجه شده ­اید که اگر ارزشمند ترین محصول و خدمات را، بدون یک معرفی خوب عرضه کنیم، راه را بیهوده رفته­ ایم؛ چراکه احساس نیاز به کیفیت خوب و یک محصول ارزشمند، مولفه ­ای است که پس از میل به خرید، در مخاطبان شکل می­گیرد. و وظیفه عکاسی صنعتی و تبلیغات، هدایت خواست و نیاز جامعه هدف، به سمت محصول شما است.

 عکاسی صنعتی از جمله مهارت­هایی است که هم قدم و همراه با بازاریابی پیش رفته است. و روز به روز همکاری خود را با این حوزه نزدیک و نزدیک تر می­سازد.

پس اگر به دنبال رونق کسب کار و افزایش تقاضا و  فروش محضولات خود هستید. باید از هم ­اکنون به فکر عکس های حرفه ای از محصول و خدماتتان باشید. تا از این طریق، توجه مشتریان را به خودتان جلب کنید.

اهمیت و ضرورت عکاسی صنعتی در کسب و کار

علاوه بر این اهمیت عکاسی صنعتی خوب، زمانی برای شما مشخص ­تر خواهد شد. که به عنوان  یک کاربر با ورود به دو وب سایت فروشگاهی مختلف محصول مشترکی را بپسندید. در این صورت اگر این دو محصول از جهت ظاهر و کیفیت کاملا یکسان با یکدیگر باشند؛ شما متوجه تاثیر عکاسی محصولات، و خروجی با کیفیت عکاسی در انتخاب نهایی مشتریان خواهید شد.

یکی دیگر از ویژگی مهم یک عکس صنعتی خوب، ارتباط موثر آن با بیننده است. به همین دلیل نیز عکاسی صنعتی، به دلیل دارا بودن جنبه تبلیغاتی، برای پرزنت ­ها و جلسات فروش نیز دارای اهمیت بالایی است. و می تواند به عنوان یک سند مصور، نشان دهنده قدرت عملکرد و همچنین توانایی و توان تجهیزات و تولیدات شرکت شما باشد.

انواع عکاسی صنعتی

تقسیم بندی شاخه ­های مختلف عکاسی صنعتی به طور اصولی شامل چهار بخش است.

عکاسی پرتره کارکنان

عکاسی پرتره کارکنان

در این شیوه از عکاسی، موضوع اصلی نمایش پرسنل و نیروی متخصص شما در حین کار، یا در محل کار می­باشد.

عکاسی تجهیزات و ماشین آلات

همانطور که از عنوان مشخص است در این روش عکاس، به منظور نمایش توان تولید کارخانه تولیدی شما، به تصویر برداری از تجهیزات تخصصی و ماشین آلات می­پردازد.

عکاسی خط تولید

این نوع عکاسی به معرفی مسیر تولید یک کالا می­ پردازد. به خصوص برای شرکت­ هایی که به بی واسطه بودن کسب و کارشان و یا تولید بدون دخالت دست، تاکید دارند دارای اهمیت بسزایی است.

عکاسی محیط

در این شیوه از عکاسی، عکاسان با توجه به تکنیک های عکاسی  سعی در نمایش زیبایی یک نما و یا نمایش حجم آن می ­پردازند. این نوع از عکاسی که می­ تواند به صورت هوایی نیز گرفته شود. بیشتر برای نمایش حجم و گستردگی یک کارخانه، یا شرکت و حتی برای تبلیغ رستوران­ها، آپارتمان­ ها و خانه های برای فروش، بهره برداری می ­شود.

عکاسی خط تولید

ویژگی­های عکاسی صنعتی کرج تیزر

اما اگر بخواهیم  به طور خاص همه ی شاخه های مرتبط با عکاسی صنعتی در کرج تیزر را مورد بررسی قرار دهیم؛ لازم است که موضوعات بیشتری را نیزمورد توجه قرار دهیم.

عکاسی تبلیغاتی در کرج

اطلاعاتی که در عکاسی تبلیغاتی نیاز دارید:

  1. اطلاعات کافی در خصوص نور و کاربرد های آن (نرم، مستقیم، اسپات)
  2. شناخت دوربین­ های بزرگ و لنز­های مناسب در هر سوژه
  3. داشتن تخصص لازم درخصوص نور پردازی، کنتراست و هارمونی نور با سوژه
  4. توجه به سلیقه، خواسته ­های سفارش دهنده و نوع کاربرد عکس
  5. داشتن خلاقیت لازم در عرصه عکاسی و خودداری از کپی کردن کارهای دیگران (این عمل منافی با اخلاق حرفه ­ای کار است)

فاکتور­های اصلی انتخاب یک عکاس صنعتی در کرج

عکاسی صنعتی در کرج  فاکتورهای اجرایی متعددی دارد. که ما نیز در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم.

فاکتور¬های اصلی انتخاب یک عکاس صنعتی در کرج

نکات مهم در عکاسی صنعتی در کرج

انتخاب یک دستیار مناسب

عکاسی صنعتی به خاطر وجود ظرافت هایی که دارد کار دشواری به حساب می آید. مثلا تنظیم سوژه، نور پردازی مناسب و چندین کار دیگر که هر کدام به تنهایی نیازمند زمان زیادی می باشد. لذا بهتر است که با تقسیم کار خود با یک دستیار، در زمان انجام کار صرفه جویی کنید.

استفاده از tethering

با استفاده از tethering دوربین را به لپ تاپ متصل کنید. این کار باعث می­شود تا بلافاصله بعد از عکاسی، تصاویر به لپ تاپ شما منتقل شوند. این کار علاوه بر اینکه به مشاهده دقیق عکس در لپ تاپ کمک می نماید؛ مزیت دیگری که دارد آن است که نیاز شما را به استفاده از کارت حافظه برطرف خواهد ساخت.

اطمینان از نور مناسب محیط

در عکاسی، نور پردازی اهمیت به سزایی دارد. پس در این زمینه اطلاعات خود را بالا ببرید تا بتوانید عکس های با کیفیتی بگیرید.

اخلاق حرفه ­ای

اخلاق حرفه ای را در این زمینه رعایت کنید و حتی الامکان با افرادی کار کنید که آن ها نیز اخلاق حرفه ای را رعایت می کنند.  در این کار به نظرات دیگران اهمیت بدهید و از نظراتشان  استقبال کنید. باید کار گروهی را هم خودتان یاد بگیرید و هم به همکارانتان آموزش بدهید.

به مشکلات احتمالی فکر کنید

 به طور مثال حتما به تمام شدن شارژ باتری دوربین خود توجه داشته باشید. و از قبل شارژر را نیز به همراه داشته باشید. این کار خستگی های خود را دارد. پس بهتر است خوب استراحت کنید. تا برای کارهای بعدی نیز آمادگی لازم را داشته باشید.

شرایط ویژه عکاسی صنعتی کرج تیزر

شرایط ویژه عکاسی صنعتی کرج تیزر

اگر مطمئن نیستید که آیا ایده شما به عنوان عکاسی صنعتی محصول مناسب است؟ یا خیر؟ مجموعه کرج تیزر برای کارفرمایان و مشتریان ساکن در کرج، توان ارائه مشاوره های رایگان در این موضوع را دارد. و می تواند به شما در گرفتن بهترین تصمیم یاری دهد.

ما در این مجموعه با حداکثر تلاش سعی در ارائه بهترین کیفیت به مشتریان خواهیم بود و عکس های صنعتی خود را به صورت لوح فشرده و با بهترین کیفیت، به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

برای ارتباط با ما و مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

مشاوره عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کرج
تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757