طراحی کاتالوگ در کرج

فهرست مطالب

طراحی کاتالوگ در کرج

استفاده از کاتالوگ همواره برای معرفی محصولات و حتی یک برند در بین مخاطبین و یا مشتریان کاربرد داشته است. امروزه حتی با پیشرفت های دنیای دیجیتال و آنلاین استفاده از کاتالوگ های کاغذی کاربرد خاص خود را به همراه دارد. طراحی کاتالوگ در کرج علاوه بر معرفی خوب و جامع محصولات باید برند شما را نیز به خوبی معرفی نماید  بطوریکه وقتی مشتریان حتی از دور چشمشان به طراحی کاتالوگ شما می افتد آن را متعلق به شما بدانند.

شما قبل از هر چیزی می بایست اهداف خود از طراحی و چاپ کاتالوگ را پیدا کنید. در بعضی مواقع هدف شما شرکت در یک نمایشگاه بزرگ است و برای اینکه محصولات خود را به بازدیدکنندگان معرفی نمایید احتیاج به کاتالوگ خواهید داشت که باید تعداد زیادی را چاپ نمایید.

صاحبان کسب و کار همواره تلاش می کنند بهترین راه های تبلیغاتی را پیش بگیرند تا بتوانند راه رسیدن به موفقیت را سریع تر طی کنند. یکی از ابزار های مهم تبلیغاتی، تهیه کاتالوگ برای شرکت است که صاحبان مشاغل می توانند به کمک آن و سایر روش های تبلیغاتی، برند و محصول خود را به مخاطب معرفی نمایند. کاتالوگ دفترچه ای است که اطلاعات کاملی از محصولات و خدماتی که شرکت ارائه می دهد را در خود جای می دهد و مخاطب می تواند با مطالعه آن، به سوالات اساسی خود درباره محصول و خدمات مورد نظر، پاسخ بدهد. در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

طراحی کاتالوگ در کرج

سالیان زیادی است که شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، سعی می کنند اطلاعات جامع و کاملی از محصولات و خدماتی که ارائه می دهند را در قالب کاتالوگ، به مشتریان خود معرفی نمایند. مخاطب با مطالعه کاتالوگ مورد نظر می تواند به نکات مهمی درباره آن چه که نیاز دارد، دست پیدا کند و انتخابی مطمئن تر داشته باشد. به همین دلیل است که طراحی کاتالوگ در کرج به صورت حرفه ای و با رعایت اصول مهم طراحی کاتالوگ و حفظ هنر و خلاقیت، انجام می شود تا صاحبان مشاغل راه هموارتری را برای تبلیغات کالا و خدمات خود در پیش رو داشته باشند. کاتالوگ یکی از روش های پرکاربرد و تاثیر گذار در دنیای تبلیغات است. محصولات شما با گرافیک جذاب و کیفیت بالا در کاتالوگ نمایش داده میشود و مشتری را برای خرید محصولات شما قانع میکند. برای همه ما پیش آمده است که موقع خروج از شرکت یا فروشگاهی، کاتالوگ کسب و کارشان را به ما هدیه کرده باشند. جالب است نه؟ بله درست است هدیه! چرا که یک کاتالوگ با طراحی حرفه ای میتواند باعث جذب مشتری و رونق گرفتن کسب و کار شما شود. در واقع هیچ چیز لذت بخش تر از خواندن یک کتاب پر از تصاویر نیست بنابراین یک کاتالوگ حرفه ای با تصاویر جذاب و مرتبط خواننده را تحریک می کند تا مدام کاتالوگ را ورق بزند. که همین امر موجب کنجکاو شدن خواننده راجع به محصولات شما می شود و خواننده ناخودآگاه مجاب میشود که اطلاعات محصولات شما را بخواند که این یعنی شما به هدف روانشناسی خود نزدیک شدید. اگر قصد سفارش کاتالوگ برای محصولاتتان را دارید و نیازمند به اطلاعات بیشتری در رابطه با کاتالوگ و طراحی کاتالوگ در کرج هستید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چرا باید کاتالوگ داشته باشیم ؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم، کاتالوگ می‌تواند در برقراری ارتباط بین کسب و کار شما و مخاطبینی که قصد دارید آن‌ها را به مشتریان بالقوه خود تبدیل کنید نقش موثری دارند. از آن جایی که کاتالوگ‌ها می‌توانند سود زیادی را برای شما به همراه داشته باشند و در بخش‌های فراوانی رشد کسب و کار شما را بهبود بخشند، مزایای استفاده از آن‌ها نیز بسیار گسترده خواهد بود.

اما چنانچه بخواهید به طور کامل بدانید که مزایای طراحی و چاپ کاتالوگ چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند، می‌توان گفت که مزایای کاتالوگ عبارتند از:

  • جمع‌آوری اطلاعات در یک مکان
  • کاهش فرآیند‌های بی‌نتیجه در کسب و کار
  • کمک به نمایندگان فروش
  • بهبود نرخ تبدیل
  • تقویت برندینگ

تاریخچه طراحی کاتالوگ:

استفاده از کاتالوگ بعد از جنگ جهانی توجه زیادی را به خود جلب نمود. با توجه به گسترش صنعت های مختلف و وجود بازارهای زیاد برای فروش لزوم استفاده از کاتالوگ بیشتر نمایان گردید. چون استفاده از کاتالوگ باعث می شد که مشتریان همزمان عکس و مطالب مورد نیاز محصول را ببینند که انتخاب راحت تری داشتند. این کار امروزه نیز بسیار با اهمیت است چون همه شرکت ها به دنبال فروش بیشتر و کسب سود بیشتری هستند و این امر مستلزم این است که مشتریان با محصولات جدید شما آشنا گردند.

معرفی نرم افزارهای طراحی کاتالوگ

اگر می خواهید کار طراحی کاتالوگ را شروع کنید و به دنبال نرم افزار های خوب و کاربردی می گردید می توانید ادامه مطالب را دنبال کنید زیرا قرار است چند نرم افزار مهم در این زمینه به شما معرفی نماییم.

Adobe InDesign

برای آن که بتوانید به راحتی در کامپیوتر خود، کاتالوگ طراحی کنید، به این برنامه احتیاج دارید. به کمک این نرم افزار علاوه بر کاتالوگ می توانید بروشور، پوستر، کتاب، لوگو، سربرگ، کارت ویزیت و … طراحی نمایید. می توانید از یادداشت های پایانی پشتیبانی بگیرید، از سبک های مختلف آن استفاده نمایید و با رابط کاربری ساده ای که دارد، متن و تصویر را با هم ترکیب نمایید.

Adobe InDesign
Flipbuilder

Flipbuilder

به کمک این نرم افزار می توانید کاتالوگ و کتاب های الکترونیکی طراحی نمایید. کاتالوگی که توسط این نرم افزار طراحی و تولید می شود به راحتی با سیستم عامل های تلفن همراه نیز قابل مشاهده و ویرایش می باشد. این برنامه دارای الگوها و پس زمینه های طراحی زیادی است که دست شما را برای انتخاب، باز نگه می دارد.

My Business Catalog

این نرم افزار دارای گزینه های زیادی است که امکان شخصی سازی کاتالوگ را با توجه به تنظیماتی که انجام می دهید، به شما می دهد. استفاده و کار با این نرم افزار ساده است. با این نرم افزار کاتالوگ به صورت خودکار به روز می شود و مشتریان شما می توانند به وسیله پیوند هایی که در آن قرار داده اید مستقیما از صفحه محصول دیدن کنند.

My Business Catalog
iPaper

iPaper

با این نرم افزار می توانید به طور مستقیم فروش خود را از کاتالوگ هایتان به صورت آنلاین آغاز کنید. با طراحی کاتالوگ های جذاب توسط این برنامه می توانید مخاطبان را مدت زمان بیشتری به مطالعه محصول مورد نظرتان ترغیب نمایید و با کمک آن می توانید فاصله کانال های آفلاین و آنلاین خود را پر نمایید.

Catalog Machine

با کمک این نرم افزار می توانید به صورت آنلاین کاتالوگ های خود را طراحی نمایید. کار با این نرم افزار راحت است و در صورتی که تازه کار هستید نیز می توانید به سرعت یاد بگیرید که چگونه با آن طراحی نمایید. پشتیبان گیری آن نیز در دسترس است و شما می توانید با ابزار ها و ویژگی هایی که این برنامه دارد، کاتالوگ هایی جذاب و خلاقانه به صورت PDF و HTML طراحی نمایید.

Catalog Machine

اصول طراحی کاتالوگ

هر کاری اصول مخصوص به خود را دارد. طراحی کاتالوگ نیز برای آن که با موفقیت انجام شود باید طبق اصول آن، انجام شود در غیر این صورت از جذابیت و کارایی آن کاسته می شود. برای طراحی کاتالوگ یک سری اصول ابتدایی وجود دارد که باید رعایت شود. این اصول عبارتند از موارد زیر:

بررسی  و درک جامعه آماری:

شما باید بدانید که با چه قشری از مردم سر و کار دارید و می خواهید برای چه افرادی کاتالوگ طراحی نمایید.

استفاده از تصاویر جذاب و مناسب:

نکته ای که در هر کاتالوگ به چشم می خورد، تصاویر زیادی است که در آن وجود دارد به همین دلیل انتخاب تصاویری با کیفیت و جذاب، نکته بسیار مهمی است. سعی کنید از تصاویری استفاده کنید که جزئیات و ویژگی های کالا را به خوبی و در عین جذابیت، نمایش می دهد.

دقت در اندازه متن، فونت و رنگ متن:

اندازه متن باید مناسب باشد به همین دلیل بهتر است از سه سایز مختلف فونت استفاده کنید تا خواننده فرق تیتر اصلی و … را  متوجه شود. فونتی که انتخاب می کنید باید جذاب، خوانا باشد و با رنگ هایی نوشته شده باشد که هارمونی خوبی با سایر اجزاء موجود در صفحه داشته باشد.

طراحی جلد کاتالوگ:

جلد کاتالوگ اولین صفحه ای است که بیننده آن را مشاهده می کند به همین دلیل باید توجه مشتری را به خود جلب نمایید و به صورتی باشد که بیننده ترغیب شود بقیه صفحات را نیز بخواند. هارمونی رنگ ها، اندازه و فونت نوشته ها در این قسمت از کاتالوگ از اهمیت زیادی برخوردار است.

چطور مدل کاتالوگ مناسب محصولاتمان را انتخاب کنیم؟

حال که می‌دانیم کاتالوگ چیست و چرا طراحی و چاپ اصولی آن برای تمامی کسب و کارها دارای اهمیت است لازم است که با انواع آن نیز آشنا شویم. کاتالوگ‌ها را با توجه به ۴ فاکتور مهم می‌توان دسته‌بندی کرد:

  • بر اساس صنعت: کسب و کارهایی که در صنایع مختلف مشغول به کار هستند، اهداف متفاوتی را برای طراحی و چاپ کاتالوگ دنبال می‌کنند. برای مثال، در طراحی کاتالوگ برای یک فروشنده فرش در مقایسه با طراحی کاتالوگ برای یک فروشنده لوازم کامپیوتری، باید نکات متفاوتی را مد نظر قرار داد.
  • بر اساس جنس کاغذ: در چاپ کاتالوگ از کاغذهای مختلفی استفاده می‌شود که پرکاربردترین آن‌ها، کاغذ گلاسه است.
  • بر اساس مدل کاتالوگ: کاتالوگ‌ها در انواع مختلفی طراحی می‌شوند که هر کدام کاربرد متفاوتی خواهد داشت. از جمله انواع مدل‌های کاتالوگ می‌توان به کاتالوگ دیجیتال، منگنه‌ای، سیمی و … اشاره کرد.
  • بر اساس تعداد لت‌های کاتالوگ: کاتالوگ‌ها می‌توانند دو لتی، سه لتی و چند لتی باشند. تعداد لت‌های یک کاتالوگ با توجه به حوزه فعالیت کسب و کار و همچنین محصول یا خدماتی که کاتالوگ باید آن را معرفی کند، تعیین می‌شود.

کاتالوگ چاپی چیست ؟

کاتالوگ چاپی  متشکل از مجموعه برگه های متصل و مرتبط به هم که بتواند شرحی از اطلاعات را به مخاطبین ارائه دهد. در کاتالوگ می توانید به راحتی محصول یا خدمات خود را به صورت کامل شرح دهید یا حتی از کاتالوگ به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز استفاده نمایید. می توانید اطلاعات و جزئیات محصولات خود را در چند صفحه طراحی کنید و در کنار محصول قرار دهید تا مصرف کننده بتواند از آن استفاده نماید. شما می توانید خدمات یا طرز استفاده از دستگاه، دارو و دیگر محصولاتی که نیازمند کتابچه راهنما است تهیه نمایید.

کاتالوگ و بروشور از لحاظ طراحی و ظاهری تقریبا شبیه به هم هستند و تنها در صحافی، هزینه های طراحی و چاپ با یکدیگر متفاوت هستند. در مقاله تفاوت کاتالوگ و بروشور به طور مفصل توضیح داده شده است.

چه نوع کاغذی برای چاپ کاتالوگ استفاده میشود ؟

یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه شود. صفحات داخلی کاتالوگ است. برخی افراد کاتالوگ را فقط چند برگه میبینند. اگر شما نیز چنین دیدگاهی دارید باید بگوییم هر چه سریع تر تصور خود را تغییر دهید. زیرا همین برگه ها هستند که با مشخصات ظاهری خود برای بینندگان جذابیت ایجاد میکنند. تنها کافی است نوع کاغذ مناسب را برای صفحات داخلی انتخاب نمایید تا مخاطبانتان از دیدن کاتالوگ لذت برده و نسبت به محصولات و خدمات شما بیشتر اشتیاق یابند.

اما کاغذ کاتالوگ در چند نوع موجود است؟ کاغذهایی که برای کاتالوگ استفاده میشود عموما از دو حالت که در قسمت ذیل به آن اشاره میکنیم خارج نیست.

  • کاغذ تحریر
  • کاغذ گلاسه

کاغذ تحریر ساده ترین نوع کاغذ است و قاعدتا از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است و در مقابل از کیفیت کمتری برخوردار است. البته استفاده از این نوع کاغذ در چاپ کاتالوگ اصلا مرسوم نیست اما اگر شما از لحاظ هزینه های پرداختی در مضیقه هستید استفاده از کاغذهای تحریر بهترین گزینه است.

کاغذهای گلاسه یکی از مرسوم ترین و با کیفیت ترین کاغذهایی است که در چاپ کاتالوگ مورد استفاده قرار میگیرد. البته این نوع کاغذ به خودی خود دارای خانواده بزرگی است و هر یک از لحاظ گراماژ با یکدیگر متفاوت هستند. اگر بخواهیم کاغذهای گلاسه مختلف را معرفی کنیم مجبور به معرفی گراماژهای مختلف خواهیم بود اما در حالت کلی باید بگوییم کاغذ گلاسه از گراماژ ۱۳۵ گرم الی ۳۵۰ گرم موجود میباشد و طبیعتا نوع ۳۰۰ گرم آن از مرغوبیت بیشتری برخوردار است اما بالطبع کاغذهایی با این گراماژ اصلا مناسب کاتالوگ هایی با صفحات داخلی زیاد نخواهند بود زیرا موجب سنگینی کاتالوگ خواهد شد.

چه نوع روکشی برای کاتالوگ استفاده می شود؟

یکی از روش هایی که به واسطه آن میتوان ظاهر زیبا تر و متفاوت تری برای کاتالوگ ایجاد کرد روکش است. با استفاده از روکش های مخصوص میتوانید کاتالوگ زیبایی چاپ کرده و به مخاطبانتان ارائه دهید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دستگاه هایی منحصر به فرد روی کار آمده است که به زیبایی و جذابیت محصولات چاپی دوچندان افزوده است. یکی از بهترین راهکارهای بهبود جذابیت کاتالوگ ها استفاده از روکش های منحصر به فردی است که باعث ایجاد بافت جدید در صفحات کاتالوگ میشود. البته روکش های کاتالوگ تنها به جهت زیبایی چاپ نمیشود بلکه دلایل فنی دیگری نیز دارد و از جمله مهم ترین دلیل آن میتوان به افزایش استحکام صفحات داخلی کاتالوگ باشد. بسیاری از این روکش ها با ایجاد لایه جدیدی بر روی کاغذ تا حدی به ضخامت کاغذ می افزاید و از این طریق تا حدی به استحکام کاغذ افزوده میشود.

در حالت کلی انواع مختلفی روکش در صنعت چاپ وجود دارد و از جمله آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روکش سلفون
  • روکش یووی

هر یک از این موارد به خودی خود دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث برتری آن شده است. در واقع برای هر مصرف مشخصی نوع به خصوصی از روکش برای کاتالوگ مناسب است. به همین جهت تعیین برترین نوع روکش کاتالوگ بسیار دشوار است اما اگر بخواهیم باتوجه به میزان استقبال عموم برتری روکش کاتالوگ را مقایسه کنید. باید بگوییم بیشترین استقبال از سمت مشتریان نسبت به روکش یووی بود.

چرا کاتالوگ مهم است:

یک کاتالوگ، مانند یک کارت یا کارت تجاری، ابزاری است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. متخصصان بازاریابی می‌دانند که چقدر دقت در ایجاد یک کاتالوگ وجود دارد و اینکه چگونه یک کاتالوگ خوب می‌تواند تفاوت را بر حسب فروش انجام دهد.

ممکن است شما برای یک بازار هدف خاص احتیاج به کاتالوگی داشته باشید که فقط به معرفی چند محصول خاص بپردازد دارید و تمرکز خود را روی همان چند محصول می گذارید.

اما همیشه شرکت ها یک کاتالوگ اصلی را به همراه معرفی همه محصولات خود طراحی و چاپ می کنند تا هنگام مراجعه مشتریان از آن استفاده نمایند. کاتالوگ جامع و پر از اطلاعات لازم در مورد همه محصولات به همراه عکس های باکیفیت و طراحی عالی و بی نظیر می باشد.

طراحی کاتالوگ در کرج و نوع صفحه آرایی باید به گونه ای انجام شود که مخاطب و یا مشتریان سریع خسته نشوند بلکه باعث شود که آن ها با اشتیاق بیشتری به دیدن محصولات شما داشته باشند.

طراحی کاتالوگ در کرج دارای مراحلی است که که در مورد آن ها توضیح داده خواهد شد:

همانطور که گفته شد باید اهداف مشخص گردد که این کاتالوگ برای چه بازاری قرار است طراحی شود و با توجه به نوع بازار هدف طراحی آن شروع خواهد شد.

  1. – اطلاعات مورد نیاز را باید در اختیار طراح کاتالوگ بگذارید اطلاعاتی نظیر اندازه و وزن و شکل و رنگ و موارد دیگری که به معرفی بهتر محصول بپردازد.
  2. یکی از ابتدایی ترین کارها انتخاب یک فونت مناسب برای نوشتن اطلاعات محصولات است. انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ در کرج می تواند بسیار حیاتی باشد چون این فونت است که اطلاعات محصولات را در ذهن مخاطب جایگذاری می کند.
  3. – اندازه و نوع کاغذ را انتخاب نمایید. صفحه آرایی یک کاتالوگ نمایانگر یک خلاقیت خوب را نمایش می دهد. استفاده از صفحات در اندازه بزرگ و نوع کاغذ مرغوب شاید هزینه بر باشد اما این پیام را به مخاطب و مشتری منتقل می کند که برند و محصولات شما از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  4. – کسی که کار طراحی را انجام می دهد برای تایید نهایی کار خود از چندین مدل برای طراحی استفاده می کند بطوریکه با انتخاب نهایی مشکلی در طراحی آن وجود نداشته باشد.
  5. – استفاده از عکس های خوب و با کیفیت بطوریکه محصولات شما را به خوبی نمایش دهند نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار هستند. در واقع این عکس های محصولات شما هشتند که باید ذهن مشتری را درگیر نمایند. استفاده از عکس های باکیفیت در طراحی کاتالوگ گیرایی خیلی زیادی را در مشتریان به وجود می آورند. استفاده از نماهای مختلف به معرفی بهتر محصولات کمک زیادی می کند و باعث می شود که مشتری همه قسمت های محصولات را ببیند. در واقع عکس محصولات اصلی ترین عنصر برای یک طراحی خوب و دقیق برای کاتالوگ است.
  6. – فضاسازی محصولات می تواند گام موثر بعدی در انجام طراحی کاتالوگ در کرج باشد. این عمل در کنار یک صفحه آرایی به خوبی نمایش دهنده کاتالوگ شما می باشند.
  7. صفحه آرایی خلاقانه و عالی برای طراحی کاتالوگ طبق نوع محصولات و یا خدمات شما انجام می پذیرد و مطابق نظر شما تایید می گردد. این مرحله باید به نحوی انجام پذیرد که مخاطب و یا مشتری از دیدن کاتالوگ خسته نشود و باید به او در رسیدن به محصول مورد نظر کمک کند.
  8. – استفاده از رنگ بندی در کاتالوگ باید طبق رنگ سازمانی صورت پذیرد. این رنگ بندی باید به نحوی انجام شود که حتما با رنگ های سازمانی مطابقت داشته باشد در واقع با این کار به مشتری و یا مخاطب القا می شود که این کاتالوگ و محصول متعلق به چه برندی است که همین عامل به معرفی برند نیز کمک زیادی خواهد نمود.
  9. – در معرفی محصولات باید از جملات کوتاه و گیرا استفاده نمود . استفاده از جملات ساده می تواند به مشتری در رسیدن به محصولات مورد نظر کمک بسیار زیادی نماید.
  10. – در طراحی کاتالوگ باید این نکته را در نظر گرفت که باید به تناسب هر کسب و کار طراحی کاتالوگ انجام پذیرد . به طور مثال نباید کاتالوگ یک موسسه خیریه از زرق و برق خاصی برخوردار باشد یا اینکه کاتالوگ یک طلافروش ساده و کم اهمیت باشد.

سالیان زیادی است که شرکت ها و کسب و کارهای مختلف، سعی می کنند اطلاعات جامع و کاملی از محصولات و خدماتی که ارائه می دهند را در قالب کاتالوگ، به مشتریان خود معرفی نمایند. مخاطب با مطالعه کاتالوگ مورد نظر می تواند به نکات مهمی درباره آن چه که نیاز دارد، دست پیدا کند و انتخابی مطمئن تر داشته باشد. به همین دلیل است که طراحی کاتالوگ در کرج به صورت حرفه ای و با رعایت اصول مهم طراحی کاتالوگ و حفظ هنر و خلاقیت، انجام می شود تا صاحبان مشاغل راه هموارتری را برای تبلیغات کالا و خدمات خود در پیش رو داشته باشند.

در طراحی کاتالوگ این موارد از اهمیت بالایی برخودار هستند اما ممکن است در حین انجام کار طراحی موارد خاص دیگری باشند که متناسب با نوع محصول طراحی کاتالوگ تغییر خواهد کرد.

کاتالوگ چند صفحه است ؟

اولین و مهم ترین المانی که در چاپ کاتالوگ قابل توجه است تعداد صفحات آن هنگام سفارش است . از آنجایی که شما به عنوان شخصی که قصد ارتقاء و تبلیغات برای کسب و کارتان را ازطریق کاتالوگ دارید حتما برای این منظور از شرکت های تبلیغاتی زیادی مشاوره گرفته اید باید بدانید که تعداد صفحات جزء مهم ترین فاکتور هایی است که باید به آن توجه کنید .

احتمالا بعد از فهمیدن این فاکتور و درجه اهمیت آن دچار سردرگمی و نگرانی شده اید و به این فکر افتاده اید که چگونه باید حداقل تعداد صفحات یا حداکثر تعداد صفحات را رعایت کنید و در مدت زمان تقریبا کوتاهی صفحات داخلیتان را انتخاب کنید. ولی اصلا نیازی به نگرانی و استرس نیست کارشناسان ما در رسام در کنار شما خواهند بود تا یاری رسان شما را در انتخاب صحیح کاتالوگ تبلیغاتیان باشند .

نکته ای قابل توجه ای که برای تعداد صفحات کاتالوگ وجود دارد ضریب صفحات است. تعداد صفحات داخلی کاتالوگ باید ضریب چهار باشد. اگر بخواهیم ریشه این محدودیت را بررسی کنیم به نوع صحافی و چاپ کاتالوگ خواهیم رسید. در واقع قانون ضریب چهار برای صفحات داخلی کاتالوگ ناشی از محدودیت هایی است چاپخانه ها به جهت صحافی دارند.

طراحی بروشور تبلیغاتی

یکی دیگر از ابزار های مهم تبلیغاتی و بازاریابی، استفاده از بروشور است. بروشور به راحتی در دسترس همه افراد قرار می گیرد، قیمت مناسبی دارد و زمان کمی برای مطالعه آن نیاز است به همین دلیل می توان به کمک آن اعتماد تعداد زیادی از مشتریان را جلب نمود.

برای طراحی بروشور تبلیغاتی ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید این که برای چه هدفی قرار است بروشور تهیه کنید. از عناصر هماهنگ و یک دست در طراحی آن استفاده نمایید. استفاده از تصاویر زیبا، فونت مناسب و رنگ های جذاب نکات بسیار مهمی در طراحی بروشور است. لوگو برند شرکت را باید در جای مناسبی از بروشور قرار دهید و خلاقیت را فراموش نکنید. با یک تیتر جذاب، بیننده را به خواندن ادامه بروشور ترغیب نمایید.

با رعایت این نکات می توانید بروشور تبلیغاتی جذابی طراحی کرده و بازاریابی خود را با سرعت بیشتری به پیش ببرید.

خلاقیت در طراحی کاتالوگ

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، نکته بسیار مهم در نحوه طراحی کاتالوگ، رعایت اصل خلاقیت است. این خلاقیت شما است که باعث می شود بیننده ادامه مطالب را بخواند و نگاه جذابی به آن محصول پیدا کند. برای آن که در طراحی کاتالوگ خلاقیت داشته باشید به این نکات توجه داشته باشید:

کاتالوگ قرار است معرف این محصول و شرکت باشد به همین دلیل شما به عنوان طراح کاتالوگ باید مزیت های رقابتی خود را به گونه ای در کاتالوگ بیاورید که خواننده، شرکت را از بقیه رقبا متمایز کند.

خواننده کاتالوگ قرار است از طریق آن، به آگاهی لازم دست پیدا کند به همین دلیل باید اطلاعاتی را در کاتالوگ بیاورید که برای خواننده جذاب بوده و او را تبدیل به مشتری شما می کند.

از جادوی تصاویر و رنگ ها نباید غافل شوید. با استفاده صحیح و مناسب از رنگ ها می توانید خلاقیت و جذابیت کار خود را تا حد زیادی بالا ببرید همانطور که اگر به درستی از آن ها استفاده نکنید، نتیجه عکس به دست خواهید آورد.

طراحی کاتالوگ سه بعدی

امروزه طراحی کاتالوگ های سه بعدی، یکی از روش های تبلیغاتی حرفه ای به حساب می آید زیرا به اندازه کافی از جذابیت و خلاقیت برای جذب مشتری، برخوردار است. در طراحی های سه بعدی کاتالوگ باید از رنگ های مناسب استفاده شود، متن و تصویر به صورت ترکیبی کنار هم آورده شوند، لوگو شرکت نیز در آن جای گرفته باشد. ناگفته نماند کاتالوگ هایی که به صورت سه بعدی طراحی می شوند کیفیت و جذابیت بسیار بالایی دارند به همین دلیل باید توسط افراد حرفه ای انجام شوند.

طراحی کاتالوگ در کرج 2

مهم ترین نکات در طراحی و چاپ کاتالوگ :

نکته مهمی که در شروع لازم است ، این است که کاتالوگ را به عنوان یک ابزار بازاریابی ببینید. در این صورت ، یک کاتالوگ باید در درجه اول اهمیت برند شما و ارزش های شرکت شما را نشان دهد.
قبل از اینکه شروع به طراحی و چاپ کاتالوگ کنید ، تمام جنبه های برند خود را شناسایی کنید. برای مثال اگر شرکت شما دارای یک لوگو مناسب نیست قبل از چاپ کاتالوگ ، به فکر طراحی یک لوگو مناسب برای برند خود باشید.
سپس ارزش های اصلی برند خود ، هدف ها و مخاطبان هدفتان را مورد بررسی قرار دهید. بررسی این موارد به شما کمک خواهد کرد تا بدانید چه محصولات و خدماتی را با چه هدفی باید برای کاتالوگ خود در نظر بگیرید.
یک کاتالوگ موثر ، تصویری واضح از برند شما را در تمامی صفحات در بر خواهد گرفت. کاتالوگی ایده آل است که تفکر برند و هدف های شرکت شما را به صورت کامل با هم ادغام کند.

هنگامی که موارد اساسی درباره برند خود را آماده کردید زمان آن می رسد تا مشخص کنید چه مواردی را باید در کاتالوگ خود قرار بدهید.
اما در ابتدا باید مشخص کنید کاتالوک شما به چه صورت خواهد بود. آیا کاتالوگی که چاپ خواهید کرد تنها چند صفحه خواهد بود و یا تعداد صفحات زیادی را در بر میگیرد و سپس با این پیش فرض به انتخاب محصولاتی و خدماتی که قرار است در کاتالوگ خود قرار بپردازید.
محصولاتی و خدماتی که قرار است با چاپ این کاتالوگ به مشتریان معرفی شود ارتباط مستقیمی با هدف شما از چاپ کاتالوگ دارد. بعضی مواقع شما نیاز دارید تا تمام محصولات خود را معرفی کنید و در برخی مواقع چاپ کاتالوگ را تنها به قصد معرفی یک محصول خاص از مجموعه محصولاتتان انجام می دهید
اما در مواقعی که می توانید انتخابی محصولات را تعیین کنید ، انهایی را برگزینید که شما در آن برتر از رقبا هستید و برند شما را بهتر معرفی می کنند و مطمئن شوید که تعداد محصولات انتخابیتان به تعدادی باشد که بتوانید توضیخ مناسب و کافی را در مورد هر یک به مخاطب خود منتقل کنید.
برای تصمیم گیری بهتر ، لازم است تا لیستی از محصولاتتان آماده کنید و آنها را از فیلتر های متفاوتی مانند قیمتی که ارائه می دهید ، سود و موجودیتان از آن محصول عبور دهید تا بتوانید محصولاتی را انتخاب کنید که ارزش بیشتری برای شما دارند و چاپ کاتالوگ شما را هدفمند سازد.

زمانی که قصد چاپ کاتالوگ را دارید ، باید زمان زیادی را صرف تهیه تصاویر کنید. بسیاری از مواقع افرا کاتالوگ هایی را چاپ می کنند و در طراحی آن به تصاویر دریاتی از اینترنت بسنده می کنند که کار بسیار اشتباهی است.
حتی اگر شما قصد چاپ کاتالوگ با هدف معرفی برند خود را دارید و تصاویرتان تنها به تصاویر مجموعه شما و کارمندانتان خلاصه می شود. سعی کنید عکاسی مناسبی از محیط مجموعه و کارمندانتان داشته باشید و از تصاویر موبایلی استفاده نکنید.
سعی کنید برای یک روز عکاسی را به منظور عکاسی از محصولات یا مجموعه خود استخدام کنید و از او بخواهید تصاویر با کیفیت و اصولی برای شما فراهم آورد و حتما به عکاستان بگویید که این تصاویر را برای چاپ کاتالوگ در نظر دارید.
در عکاسی از محصولاتتان ، به نگاه مشتری توجه ویژه ای داشته باشید. اگر قسمت خاصی از محصول دارای اهمیت ویژه ای است ، حتما آن قسمت را به صورت خاص عکاسی کنید و در کاتالوگ خود حتما از آن استفاده کنید.

خصوصیات کاتالوگ :

یک کاتالوگ خوب و تاثیر گذار ، توضیح مناسبی برای هر یک از آیتم ها در بر دارد. اگرچه ایجاد لیست ویژگی های محصولات ممکن است خسته کننده باشد ولی هرگز از ان دست نکشید و بدانید یکی از مهمترین بخش ها در چاپ کاتالوگ خوب ، بیان جزئیات است.
ویژگی ها را مختصر توضیح بدهید و سعی کنید محصولاتی که مشابه خستند را در یک فرمت معرفی کنید.
توجه داشته باشید که توضیح بیش از حد نیز به اندازه عدم توضیح مشخصات یک کاتالوگ را بدون تاثیر می کند. شما تنها باید توضیحات کلیدی را به مشتری بدهید و از بیان توضیحات اضافی بپرهیزید.
برای مثال یک کاتالوگ لباس باید ویژگی های کلیدی مانند جنس پارچه ، سایزبندی و رنگ های موجود را داشته باشد.
سعی کنید محتوای کاتالوگتان را به دست افرادی که متخصص در امر محتوا هستند بسپارید و یا اگر خودتان متون را تهیه می کنید حتما آن را با چند نفر در میان بگذارید و نظر آنها را جویا شوید.

صفحات کاتالوگ:

برای انتخاب سایز کاتالوگ پیشنهاد ما ، استفاده از سایزی است که به راحتی قابل حمل باشد. به طور مثال چاپ کاتالوگ در سایز A3 تنها برای مواردی خاص توصیه می شود و در استفاده های معمول بزرگترین سایز برای چاپ کاتالوگ کاغذ A4 پیشنهاد می شود.
سپس برای اینکه تعیین کنید چاپ کاتالوگ را در چند صفحه می خواهید انجام دهید ، نگاهی به مقدار محتوایتان بزنید. چه تعداد محصول و یا خدمت در این کاتالوگ نیاز به معرفی دارند ؟
مطالب مرتبط و سازماندهی

اکثر کاتالوگ ها چیزی بیش از محصولات و توضیحات را شامل می شوند. توجه کنید که کاتالوگ شما یک ابزار بازاریابی به حساب می آید. شاید شما بخواهید به عنوان مثال یک صفحه سوالات متداول به کاتالوگ خود اضافه کنید.
تمام این محتوا ها باید سازماندهی شده باشند و یک پیوستگی را در کاتالوگ چاپ شده شما به وجود بیاورند.
شما می توانید صفحات محصول و اطلاعات غیر محصول را دسته بندی کنید. به عنوان مصال در صفحات با پس زمینه تیره توضیحات محصول و در صفحاتی با پس زمینه روشن توضیحات تکمیلی را درج کنید. البته این مورد بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما قصد چاپ کاتالوگ در تعداد برگ زیاد را داشته باشید.
رابطه ای بین صفحات ایجاد کنید و سعی کنید چشم مشتری را به صفحه بعد بکشانید تا بتوانید محتوای بیشتری را به او نمایش دهید.

طراحی کاتالوگ حرفه ای :

هرگز طراحی کاتالوگ خود را به دست افراد غیر متخصص نسپارید. حتما افرادی را برای اینکار برگزینید که دارای تخصص در این زمینه باشند.
یک طرح بد و غیر اصولی می تواند تمام هزینه ای که شما برای چاپ کاتالوگ کرده اید را به باید دهد و یک طرح خوب می تواند بازگشتی چندین برابری را نصیب شما کند.
گروه رسام از برترین شرکت های فعال در زمینه طراحی کاتالوگ در کرج به شما این اطمینان را می دهد که طراحان این مجموعه خلاقانه ترین طرح ها را با استاندارد های گرافیکی برای شما ایجاد نمایند.

ارتباط مشتری با شما :

مشتریان شما نباید از رسیدن به شما دور باشند. حتما اطلاعات تماستان را در همه صفحات کاتالوگ قرار دهید. اگر چندین شماره تماس یا چندین ایمیل دارید می توانید تنها مهمترین آنها را در همه صفحات به کار ببرید و در صفحه ای مجزا همه آنها را ذکر کنید.

چاپ حرفه ای:

تنها یک چاپگر حرفه ای می تواند طرح حرفه ای را به بهترین شکل تحویل مشتری دهد. چاپ کاتالوگ نیازمند دستگاه چاپ حرفه ای می باشد تا کیفیت مناسبی برای شما فراهم شود.
حتی اگر بودجه ای کم در اختیار دارید ، قید چاپ کاتالوگ با قیمت و کیفیت بسیار پایین را بزنید. چاپ تعداد کمتر ولی کیفیت بهتر به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تمرکز خود را بر روی کیفیت محصول نهایی بگذارید و کمیت را در درجه دوم قرار دهید.
نقش و نگار چاپ کاتالوگ را با استفاده از بروزترین دستگاه های چاپ به انجام می رساند که تضمینی بر کیفیت محصول نهایی می باشد.

کاتالوگ و سرعت بخشیدن به جذب مشتری :

اگر مواردی که در بالا گفته شد را رعایت کنید ، کاتالوگی که چاپ کرده اید به عنوان یک شتاب دهنده برای کسب و کارتان عمل خواهد کرد و کسب سود شما را دو چندان می کند.

 

تاثیر کاتالوگ بر فروش:

بی گمان طراحی مناسب و خلاقانه کاتالوگ می تواند تاثیر بسزایی در جهت فروش بیشتر محصولات شما داشته باشد. پس باید در نظر داشته باشید که طراحی کاتالوگ از چه اهمیتی برخوردار است. هر چقدر طراحی کاتالوگ در جهت معرفی بهتر محصول عمل نماید مشتریان بیشتر ترغیب می شوند که آن محصول را خریداری نمایند.

کاتالوگ دیجیتالی:

بیایید به سراغ کاتالوگ‌های اینترنتی برویم. کاتالوگ ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال خلق شده‌اند، و امروزه اغلب شرکت‌ها از ابزارهای دیجیتالی برای توزیع و ترویج اسناد خود استفاده می‌کنند.

یک کاتالوگ دیجیتالی معمولا در فرمت PDF، برای تحویل سریع و آسان به مشتریان ایجاد می‌شود. همچنین ایجاد flipbooks با استفاده از نرم ‌افزار اختصاصی نیز امکان پذیر است. flipbooks، نشریات تعاملی و آنلاین هستند که از مجلات کاغذی تقلید می‌کنند. برای ایجاد یک flipbook، اغلب لازم است که یک PDF کامل از سند آماده تبدیل به فرمت تعاملی داشته باشد.

کاتالوگ‌های دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ های چاپی از هزینه چاپ و توزیع بسیار پایینی برخوردار هستند و حتی شاید به صفر نزدیک باشند. علاوه بر این، به اشتراک گذاشتن و گسترش آن سریع انجام می پذیرد، چون شما فقط باید آن را به وب سایت خود آپلود کنید و آن را به اشتراک بگذارید.

مزایای یک کاتالوگ چاپ در یک تصویر دیجیتال گم شده‌اند، هر چند … اینها می‌توانند از نظر خوانایی بیشتر، رفتار دوستانه، و یک حس عمومی مشارکت و حرفه‌ای گرایی خلاصه شوند.

کاتالوگ چاپی یا کاتالوگ دیجیتال، کدام بهتر است؟

باید توجه داشت که هر کدام از این کاتالوگ ها مزایا و معایب خاص خود را دارند در واقع این بازار هدف و محصول شماست که تعیین می کند کدام نوع بهتر است. در بعضی مواقع کاتالوگ دیجیتال می تواند بسیار راهکار بهتری باشد چون می توانید به راحتی با لینک های مورد نظر خود بصورت آنلاینت به معرفی محصولات بپردازید اما اگر اینترنت قطع شود این کار عملی است؟ پس هر کدام در مواقع خاص کاربرد دارند.در مقابل هزینه کاتالوگ دیجیتال به مراتب کمتر از کاتالوگ چاپی است .

طراح کاتالوگ :

طراحی کاتالوگ در کرج یک کار بسیار حساس و تخصصی است چون کاتالوگ شما معرف برند شما است. طراحی کاتالوگ می تواند که برند شما را بزرگ و عالی جلوه دهد و باعث شود که در ذهن مخاطب نقش ببندد. پس باید این کار به کسی بسپارید تا بتواند این امر را به خوبی انجام دهد.

تیم متخصص و با دانش کرج تیزر با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی و چاپ کاتالوگ در کرج مفتخر است برای انجام کلیه خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ با استفاده از یک مشاوره دقیق در جهت افزایش فروش به شما کمک نماید.

تعرفه قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور

تعرفه قیمت طراحی کاتالوگ و بروشور متفاوت است. با توجه به آن که یک فرد حرفه ای کار طراحی کاتالوگ و بروشور را انجام داده است و یا توسط یک آماتور و یا نرم افزار انجام شده است، قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود. طراحی جلد کاتالوگ و بروشور با بقیه صفحات کاتالوگ و لت های بروشور، متفاوت می باشد. اگر می خواهید یک طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور داشته باشید که ابزاری قدرتمند برای تبلیغات کار شما به حساب بیاید، با صرف هزینه بیشتر می توانید به خواسته خود برسید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757