ثبت یک تصویر بوکه زیبا

ثبت یک تصویر بوکه زیبا

فهرست مطالب

شاید با مفهوم بوکه ناآشنا باشید اما حتما بارها و بارها آنرا دیده اید . یک عمق میدان در هر عکسی وجود دارد ، در ساده‌ترین شکل بوکه تاری موجود در عکس است. به این صورت که سوژه در وسط عکس با یک پس زمینه تار بوجود می آید. این که بوکه “خوب” یا “بد” باشد، و اگر به هنرمندی عکس اضافه کند، موضوعی شخصی است. چندین عمل مهم و اساسی در خلق یک بوکه زیبا تاثیر می گذارد.

تنظیمات دوربین

بوکه می‌تواند در بسیاری از انواع عکاسی جذاب و زیبا باشد، حتی اگر شما از مناظر یا افراد عکس می‌گیرید. در برخی موارد، ممکن است بصورت تصادفی اینجنین عکس هایی را ثبت کنید اما می توانید تنظیمات دوربین را برای این مدل عکاسی تنظیم نمایید.

کلید بوکه، عمق میدان کم است. در عکاسی با عمق میدان کم، تنها بخشی از ترکیب‌بندی شارپ است. بخش‌های دیگر خارج از فوکوس یا تار هستند. شما ممکن است که پیش‌زمینه یا پس‌زمینه یا هر دو را در یک ترکیب‌بندی محو کنید، اما نقطه کانونی شما در فوکوس شارپ خواهد بود. برای رسیدن به این نگاه، سعی کنید دوربین خود را به حالت اولویت دیافراگم باز کنید (A یا Av). این یک عمل نیمه خودکار برای عکاسی است که به شما اجازه می‌دهد دیافراگم را کنترل کنید، زیرا مشخص می‌کند چقدر نور به دوربین شما می‌رسد.

علاوه بر استفاده از یک دیافراگم بزرگ ، شما می‌توانید میزان تاری پس‌زمینه را می توان با ایجاد فاصله بین سوژه از پس‌زمینه  افزایش دهید.

طراحی و ساخت انیمیشن در کرج
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

اگر به بحث ثبت بوکه های زیبا وارد شویم لنز دوربین از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. همانند دیگر رشته های عکاسی این مدل از عکاسی هم باید از لنز مخصوص برای ثبت تصاویر محصر به فرد استفاده نمود.

نور

در یک روز ابری، باز هم می‌توانید دیافراگم خود را باز کنید و یک عکس با یک پس‌زمینه تار بردارید. پس‌زمینه نسبتا یکنواخت خواهد بود، و این ممکن است همان نگاهی باشد که شما سعی دارید به آن دست پیدا کنید. استفاده از نوردهی ااین مدل از عکاسی بعضا می تواند نتایج دلچسبی را بوجود آورد.

آنچه که در این مدل از عکاسی بسیار مشهود است ، خلاقیت زیاد عکاس می باشد. شما باید محیط ها و سوژه های متعددی را برای عکاسی انتخاب کنید و عکس های زیادی را ثبت نمایید تا به تصویر دلخواه خود برسید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757