توصیه‌های عکاسی در نور کم

توصیه‌های عکاسی در نور کم

همانطور که بسیاری از مردم تصور می‌کنند عکاسی با نور کم لزوما فقط عکاسی از شب نیست، ممکن است مقادیر متفاوتی از نور ناشی از منابع مختلف وجود داشته باشد و هرچه کم‌تر از نور روز در بیرون باشد، نور کم را در نظر می‌گیریم.
عکاسی در فضای داخلی بدون نور محیط (مانند بسیاری از خانه‌های ما)و همچنین نوری که در شب به سختی در چشم ما قابل‌مشاهده است، هم چنین به عنوان نور کم در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله، نکاتی درباره نحوه عکاسی در محیط‌های با نور کم و چه در داخل خانه و چه در فضای باز ارائه خواهیم داد.

سه سطح نور کم

قبل از اینکه جلوتر برویم، اجازه دهید ابتدا سطوح مختلف نور کم را شناسایی کرده و آن‌ها را دسته‌بندی کنیم تا بتوانیم به نمونه‌هایی از آن‌ها اشاره کنیم. اگرچه دسته‌بندی کردن مقدار نور بسیار سخت است، به دلیل این واقعیت که گستره وسیعی از نور بین رنگ‌های روشن وجود دارد، به خاطر ساده‌تر کردن توضیح و اشاره به آن، آن را به سه دسته تقسیم می کنیم:

قابل‌مشاهده: در نور روز، زمانی که در مناطق سایه پشت ساختمان‌ها، زیر درختان بزرگ یا پل‌ها قرار می‌گیرید.

نور کم: بعد از غروب آفتاب، وقتی که هنوز می‌توانید همه چیز را در اطراف خود ببینید، اما می‌توانید بگویید که تاریک می‌شود و یا وقتی در خانه هستید.

تاریک: در شب، زمانی که تنها می‌توانید روشن‌ترین اشیا را ببینید.

عکاسی نور کم: شرایط مرئی

آیا شما وضعیتی داشته‌اید که در طول روز در سایه هستید و سعی دارید یک عکس بگیرید؟ این یکی از مشکلاتی است که معمولا عکاسان مبتدی دارند. چون نمی توانند درک کنند چرا تصاویر تار شده‌اند. گاهی، تصاویر روی LCD عقب دوربین بسیار خوب به نظر می‌رسد، اما وقتی در نهایت آن‌ها را روی صفحه کامپیوتر مشاهده می کنیم، همه آن‌ها کمی تار خواهند شد.

فاصله ابر کانونی در عکاسی (هایپرفوکال)
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

حتی اگر شما ممکن است فکر کنید که وقتی در یک منطقه سایه هستید، نور کافی وجود دارد، در واقع، ممکن است نور کافی برای دوربین وجود داشته باشد تا به طور موثر تصویر را ثبت کند. بسته به تنظیمات دوربین شما ممکن است دو پیامد وجود داشته باشد: شما یک تصویر تار خواهید داشت و ممکن است در تصویر شما نویز زیادی وجود داشته باشد.

عکاسی با نور کم: شرایط نور کم

اجازه دهید به یک وضعیت پیچیده تری برویم، که در آن مقدار نور پس از غروب آفتاب کم می‌شود و یا شما در محیط کم‌نور عکاسی می‌کنید. بدیهی است، اولین چیزی که باید امتحان کنید این است که دیافراگم خود را باز کرده و ایزو را افزایش دهید. اما پس از آن به نقطه‌ای رسیدید که در آن منقضی شده و پیش از این به بالاترین ایزوی خود رسیده باشید که با آن راحت هستید و هنوز قادر به گرفتن عکس‌های شارپ نیستید. پس شما چه کار می‌کنید؟

تمرین کنید، تمرین کنید و تمرین کنید!

فقط تا جایی که می‌توانید تمرین کنید.

عکاسی با نور کم بسیار سرگرم‌کننده است و شما قطعا باید با دوربین خود در شرایط نوری مختلف بازی و تجربه کنید. اگر یاد بگیرید چطور با نور کم عکس بگیرید، یک فرصت دارید تا عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید که در مقایسه با تصاویر روزمره در روز، احساس متفاوتی نسبت به آن‌ها دارند.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757