عکاسی از چوب

عکاسی از چوب

امروز قصد داریم که در مورد نحوه عکاسی از چوب و محصولات چوبی صحبت کنیم.اینکه در این نوع عکاسی باید به چه نکاتی باید دقت کرد؟ نحوه انتخاب زاویه عکاسی به چه شکل است؟ مدل انتخاب نور در نورپردازی فضا و انتخاب لنز برای دوربین از دیگر سوالات متداول در عکاسی از چوب می باشد.

در ابتدا منظور از عکاسی از چوب، عکاسی از تمامی محصولاتی است که در آن ها چوب به کار رفته است. شامل عکاسی از مبلمان – عکاسی از صندلی – عکاسی از دکوراسیون مکان ها – مجسمه های چوبی – لوازم دکوری و … .

در ابتدا باید بدانیم که از چه چیزی می خواهیم عکاسی کنیم.مثلا اگر قصد عکاسی از مبلمان را داریم ابتدا باید در چیدمان مبلمان با توجه به شکل ظاهری آن دقت کنیم. مرحله بعد از چیدمان مبلمان ها، انتخاب لوازم دکوری که به عکس ما روح می بخشند است.گاهی وجود یه گلیم زیر مبلمان یا وجود یک گلدان با رنگ تضاد یا حتی هم رنگ با مبلمان می تواند انرژی عکس را چندین برابر کند.

در مرحله بعد باید به نورپردازی اتاق یا فضای مورد نظرمان دقت کنیم. اگر قصد داریم که یک تصویر با مضمون هنری ثبت کنیم می تواند نور فضا حتی در کمترین حالت ممکن باشد.

اما اگر قصد داریم که عکس مورد نظر از محصول را به منظور فروش آن محصول در کاتالوگ و یا بروشور و یا وب سایت خود استفاده کنیم باید نور پردازی به گونه ای باشد که مخاطب را در رنگبندی محصول مورد نظر غرق کند.

نورپردازی در عکاسی از چوب

اگر در فضای کوچک قصد عکاسی دارید، یا می خواهید که تصویری بسته از دسته یا یک تک صندلی از یک ست مبلمان را ثبت کنید با حداقل نور به شکلی که می خواهید می توانید نورپردازی کنید. اما اگر در یک فضای بزرگ هستید و یک ست کامل مبلمان روبروی شماست باید دقت کرد که با توجه به ابعاد و اندازه های مبلمان مورد نظر باید از ۳ شاخه نور به بالاتر کمک بگیرید.

نکاتی در مورد عکاسی تبلیغاتی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

عکاسی از چوب می تواند برای شما دلچسب باشد، اگر بتوانیم به شکلی که می خواهیم رنگ و لعاب دار جنس چوبی محصول را به مخاطب منتقل کنیم.

هر مکانی به خودی خود نور دارد.اما حتما به این موضوع دقت کنید که میزان نورهای به رنگ زرد با نورهای سفید متناسب باشد تا تصویر شما به زردی ثبت نشود.

اگر بخواهیم شما را در عکاسی از چوب و انواع آن راهنمایی کنیم حتما به این موضوع دقت کنید که وجود یک سه پایه نیاز اصلی در عکاسی شماست.

لنز مناسب در عکاسی از چوب

در عکاسی از انواع مصنوعات چوبی از مبلمان تا لوازم دکوری منازل شما می توانید هم از لنز زوم استفاده کنید هم از لنز فیکس یا ثابت.

اما به این نکته دقت کنید که لنز های زوم با توجه به بخش های حرکتی که دارند از کیفیت کمتری برخوردارند.البته در عکاسی از لوازم دکوری یا حتی مبلمان هایی با مدل کلاسیک می توان از لنز زوم استفاده کرد. زیرا این موضوع به دلیل بسته بودن تصویر به ما در زیبایی آن کمک خواهد کرد.

اما لنز ثابت چه کارایی در عکاسی ما دارد؟ فرض کنید که یک مبلمان هفت نفره یا بیشتر را چیدمان کرده و میخواهید عکاسی کنید، طبیعتا عکاسی باید به نحوی باشد که تمام اجزا تصویر از مبلمان تا میز جلوی آن و حتی لوازم دکوری در تصویر باید اصطلاحا فوکوس باشد. تا مخاطب بتواند به اجزای محصول به راحتی دقت کند. این نکته باعث می شود تا دیده شدن آن محصول بیشتر شده و در فروش بیشتر تاثیر مثبت داشته باشد.

از انواع لنزهای ثابت می توان به لنز ۵۰ میلی متر اشاره کرد .اگر شما در ابتدای مسیر عکاسی هستید این لنز با قیمت مناسب می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.ولی باید به این نکته دقت داشت که بعضی از عکاسان دوست دارند که به موضوع عکس نزدیکتر شوند بدون اینکه به سمت آن حرکت کنند.اگر در مورد شناخت لنز ها به دنبال مطالب مفید بودید می توانید به مقالات قبلی راجع به کاربرد انواع لنز مراجعه کنید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757