چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم ( بخش ۲)

چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم ( بخش ۲)

در مقاله قبل مراحل ابتدایی طراحی یک کاتالوگ را توضیح دادیم. در ادامه می خواهیم مفصل تر در مورد طراحی یک کاتالوگ توضیح دهیم.

همواره باید طراحی یک کاتالوگ را جدی بگیرید چون شما از طریق کاتالوگ می توانید روی فروش بیشتر محصولات حساب باز کنید.

چگونه یک کاتالوگ را سازماندهی می‌کنید؟

اطلاعاتی که ما می‌خواهیم درج کنیم باید با توجه به این که مشتری چگونه با این کاتالوگ روبرو خواهد شد، سازماندهی می شود. شما باید بسیاری از عناصر را در نظر بگیرید: آیا مشتری به دنبال محصولات توسط گروه خواهد بود، یا هر صفحه‌ای را ورق می‌زند؟ آیا مشتری یک مقاله یا نسخه دیجیتالی را ترجیح می‌دهد؟

در اغلب موارد، اگر در مورد یک کاتالوگ کسب‌ و کار صحبت کنیم، سازماندهی عناصر از طریق دسته ‌بندی یا مشخصات محصول، مانند قیمت، رنگ، کاربرد و غیره مفید است.

کاتالوگ ها با کاربردهای مختلف ساختار متفاوتی دارند. برای مثال در مورد کاتالوگ ‌های پزشکی فکر کنید، که در آن مقالات به صورت الفبایی تنظیم می‌شوند. گاهی اوقات، سازماندهی محصولات به روش شهودی و یا استفاده از معیارهای دقیق‌تر، شاید اختلاط قوانین مفید است. به این ترتیب، مشتریان با خواندن هر صفحه بیشتر درگیر خواهند شد.

چه کسی می تواند طراحی یک کاتالوگ را به خوبی انجام دهد؟

واقعیت این است که نمی تواند به تنهایی یک کاتالوگ را به خوبی طراحی نمود. فروش، بازاریابی، فن‌آوری اطلاعات و گرافیک همگی در فرآیند ایجاد کاتالوگ شرکت دارند. و این همکاری باعث می شود که بهترین کاتالوگ طراحی شود بطوریکه بهترین معرفی را برای برند ایجاد می کند.

برای طراحی و ایجاد یک کاتالوگ به چه عواملی نیاز است ؟

برای طراحی و ایجاد یک کاتالوگ به عواملی متعددی از جمله عوامل زیر که به آن ها اشاره کرده ایم نیاز است.

داده‌های محصول

تصاویر

صفحه ‌بندی کاتالوگ

داده های محصول : باید اطلاعات کلی و جامعی از ماهیت برند و محصولات تولید شده را بدست آورد و از طریق این اطالاعات می توان برای شروع طراحی کاتالوگ آماده شد. در واقع این اطلاعات اهداف اصلی برند شما را شرح خواهند داد.

روش هایی برای بهبود عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم ( بخش 2) 1

تصاویر : بخش مهم یک کاتالوگ تصاویر آن است . تصاویر در کاتالوگ ها باید با کیفیت بالایی درج شوند چون مشتری از طریق  تصاویر محصولات تصمیم به خرید می گیرد پس این خیلی مهم است که شما بتوانید از تصاویری با کیفیت در کاتالوگ استفاده نمایید.

چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم ( بخش 2) 2

صفحه‌بندی کاتالوگ

زمانی که تمام مولفه ‌های لازم را در اختیار دارید، می‌توانید به فاز عملیاتی ایجاد چیدمان کاتالوگ حرکت کنید. در این مرحله، طراح گرافیک کار خود را شروع می‌کند، بسیار بیشتر از این که شما اولین ویرایش کاتالوگ را ایجاد کنید، یا اگر به دنبال یک کپی از چیدمان قبلی خود هستید.

چگونه یک کاتالوگ طراحی کنیم ( بخش 2) 3

طراحی گرافیکی را شما می توانید به شرکت های طراح کاتالوگ بسپارید. طراح به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌های خود در مورد چگونگی سازماندهی اطلاعات و تصاویر محصول و توجه به سبک زندگی را یکپارچه کنید.

نوع چیدمان مطالب و عکس ها باعث می شود که مخاطب و یا مشتری خیلی سریع با کاتالوگ ارتباط برقرار کند. در واقع هنر طراح می تواند باعث شود که کاتالوگ شما بسیار حرفه ای به نظر برسد. عکس های با کیفیت و جذاب می تواند احساس مشتری را نسبت به برند شما مثبت کند.

بعد از اتمام مراحل اصلی نوبت به چاپ کاتالوگ می رسد. استفاده از کاغذ مرغوب کاتالوگ را به خوبی در بین سایر کاتالوگ ها متمایز می سازد. و حتی باعث می شود که مشتریان آن را به راحتی دور نیندازند و آن را همواره روی میز یا کشو خود نگه دارند.

باید این نکته طلایی را همواره به یاد داشته باشید که شما با طراحی یک کاتالوگ هزینه ای عجیب را متحمل نخواهید شد بلکه توسط آن می توانید به فروش بیشتر محصولات فکر کنید.

همواره سعی کنید بهترین کیفیت را برای طراحی کاتالوگ انجام دهید به طور قطع بازخورد بیشتری را از سوی مشتریان به دست خواهید آورد.

گروه رسام با داشتن سال ها تجربه در زمینه طراحی کاتالوگ می تواند بهترین مشاور شما در بازاریابی باشد. با ما تماس بگیرید.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757