دیافراگم دوربین عکاسی

دیافراگم دوربین عکاسی

در مقاله ی قبل درباره ایزو یا حساسیت های دوربین صحبت کردیم. اما یکی از مثلث های کلیدی در گرفتن عکس، دیافراگم دوربین عکاسی است. دیافراگم به واقع باعث می شود که سوژه ی شما بهتر به نمایش گذاشته شود. به وسیله ی عمق میدان دید است که محصول یا سوژه عکاسی هرچه که می خواهد باشد متفاوت می شود. اگر سوژه ی شما در باره ی عکاسی صنعتی باشد ، یا عکاسی از کودک هیچ فرقی نمی کند این دیافراگم است که سوژه ی شما را برجسته و عمق دید بهتری به شما می دهد.

معنی دیافراگم دوربین عکاسی چیست؟

با توجه به اینکه دوربین های عکاسی برای اختراع شدن از چشم انسان ایده گرفته اند باید اینگونه توضیح دهیم که دیافراگم همان عنبیه چشم است که وقتی در یک اتاق تاریک می رویم باز و وقتی در معرض نور قرار می گیریم بسته تر می شود.در دوربین ها دیافراگم ها با توجه به نور تصور را به حسگر انتقال می دهند. باید بدانیم دیافراگم در دوربین ها از جنس لنز هستند. در دوربین ها لنز دیافراگم نور را عبور داده و با کم کردن و زیاد کردن میزان نور تصویر را منتقل می کند. در دوربین عکاسی دیافراگم را با حرف اف و یک عدد به نمایش می گذارند که به اف استاپ هم معروف است. اف استاپ کمتر یعنی بازشدن بیشتردیافراگم و اف استاپ بیشتر به معنی بازشدن کمتر دیافراگم می باشد.

با توجه به گفته های بالا هرچه میزان بازشدن دیافراگم یک دوربین بیشتر باشد آن لنز به مراتب گرانتر خواهد بود. و نکته ی مهم این است:
((وظیفه ی یک دیافراگم درواقع همان تنظیم میزان ورود نور و همینطور تنظیم عمق میدان دید اجسام یا سوژه را برعهده داد))
در خصوص عمق میدان دید هم باید گفت اگر می خواهید سوژه ی عکاسی شما ، مثلا در عکاسی صنعتی ،بیشتر برجسته و بولد تر به نمایش گذاشته شود همان عمق میدان دید را رعایت کرده اید.
کرج تیزر متخصص در عکاسی صنعتی در کرج و تهران با سال ها تجربه درخشان.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در کرج
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

 

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757