دوربین نیکون مدل D810

دوربین نیکون مدل D810

با توجه به وجود دوربین های فول فریم متفاوتی از خانواده ی کانن و نیکون بازار به دنبال یک شاهکار از آنها بود. شاهکاری که به دنیای عکاسی صنعتی شوک وارد کند.
اما شرکت نیکون با نوآوری و پیش گرفتن از دیگر شرکت ها دوربین ۸۱۰ خود را وارد بازار کرد.
دوربین DSLR جدید با قابلیت های جدید. دوربین نیکون مدل D810 در واقع نسخه ی حرفه ای شده از دوربین های D800 , D800 E نیکون است .
این دوربین دشمن سرسخت دوربین های سری ۵ کانن به حساب می آید.
اما از نظر قیمت هنوز توانسته از قیمت رقابتی را برای رقیب خود کانن ایجاد کند. نکته ی قابل توجه در دوربین نیکون مدل D810 تمرکز روی فیلمبرداری و گرفتن تصویر است.
این شرکت با دیدی جدید به دنیای فیلمبرداری و حتی ایجاد رقابت با برند سونی به این اقدام دست زده است. فیلمبرداری با دوربین نیکون جدید به مراتب تر کمی آسان تر شده است. و به فیلمبردار این امکان را می دهد که در حین فیلمبرداری به راحتی نور محیط را تنظیم و به تصویر دلخواه خود برسد. نکته جالب در دوربین نیکون مدل D810 استفاده از دو میکروفن برای ضبط صدای طبیعی تر است که از دیگر دوربین های مجود در بازار پیشی گرفته است. این دوربین در خصوص کاهش میزان لرزش نیز موفق بوده است.
به طوری که در حین تصویر برداری از قابلیت AUTO ISO بهره می برد. اما کنترل دیافراگم و شاتر همچنان به صورت دستی اجرا می شود.
کیفیت ال سی دی این دوربین بالا رفته است و دارای منظره یاب شده است.
سرعت عکس برداری این دوربین بالا رفته است و از فرمت ۱۲ بیتی راو نیز پشتیبانی می کند. باتری این دوربین دارای طول عمر بالاتری است و برای پروژه های فیلمبرداری خصوصا تیزر ساز ها بسیار توصیه می شود.
اما با توجه به ورود دوربین های نسل بالاتر نیاز به تصویربرداری زیبا تر و راحت تر روز به روز درحال افزایش است. در مقالات بعدی به معرفی دوربین های D850 که قرار است در ماه سپتامبر وارد بازار شود می پردازیم.

عکاسی HDR
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید
تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757