توضیحاتی در مورد استفاده از فیلتر در عکاسی

توضیحاتی در مورد استفاده از فیلتر در عکاسی

فیلتر های لنز دوربین می‌توانند اهداف متفاوتی در عکاسی دیجیتال داشته باشند. آن‌ها می‌توانند برای ثبت مناظر در شرایط بسیار دشوار روشنایی ضروری باشند، آن‌ها می‌توانند رنگ‌ها را افزایش دهند و بازتاب‌ها را کاهش دهند یا صرفا می‌توانند از لنزها محافظت کنند.
فیلترها به طور گسترده در عکاسی و فیلمبرداری به کار می‌روند و در حالی که برخی از فیلترها در شرایط نادر استفاده می‌شوند، سایرین برای کار روزمره خود به فیلترها تکیه می‌کنند. برای مثال، عکاسان منظره به شدت به فیلترهای مختلف تکیه می‌کنند، در حالی که عکاسان خیابانی و پرتره به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنند.

از آنجا که عکاسی دیجیتال تماما در مورد کیفیت و شدت نور است، فیلترهای لنز اغلب برای اصلاح نور قبل از ورود به لنز ضروری هستند. بسیاری از عکاسان فکر می‌کنند که برخی از ابزارهای ساخته‌شده در برنامه جانبی مثل فوتوشاپ می توانند همان کار فیلتر را انجام دهند، برخی از فیلترها در حقیقت هرگز نمی‌توانند در نرم‌افزار شبیه‌سازی شوند و برخی در واقع به دستیابی به نتایج بهتر در طول پس پردازش کمک می‌کنند. در این مقاله، در مورد انواع مختلفی از فیلترهای لنز موجود، کاری که آن‌ها انجام می‌دهند، و نحوه استفاده از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

فیلتر چیست و چرا از آن استفاده می شود؟

چرا شما از عینک آفتابی استفاده می کنید؟ چون به همراه فواید دیگر به شما کمک می‌کنند در نور شدید بهتر ببینید، از چشمان خود در برابر اشعه‌های مضر UV / باد / گرد و غبار محافظت کنید و درخشش را کاهش دهید. فیلترها همچنین به یک هدف مشابه عمل می‌کنند – آن‌ها می‌توانند به کاهش بازتاب‌ها، محافظت از لنزهای خود در برابر آسیب احتمالی، به طور کامل یا جزیی مقدار نوری که وارد لنز می‌شوند و حتی رنگ‌ها را افزایش می‌دهند، کمک کنند. در عین حال، اگر آن‌ها به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، می‌تواند واقعا به عکس‌ها آسیب برساند.

بنابراین، نه تنها باید بدانید از چه فیلترهایی استفاده می‌کنید، بلکه باید بدانید چطور از آن‌ها استفاده کنید و در کدام شرایط استفاده کنید. انواع مختلفی از فیلتر وجود دارد – از فیلترهای UV ارزان‌قیمت تا فیلترهای گران‌قیمت به ارزش چند صد دلار، که می‌تواند فرآیند انتخاب نوع فیلتر درست را به جای چالش بکشد. استفاده از فیلتر در قانون متقابل نیز اعمال می شود.

عکاسی منظره در شب
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

انواع فیلتر در عکاسی

فیلترهای لنز اشکال و فرم های مختلفی دارند، همانطور که در زیر اشاره شده ‌است. محبوب‌ترین فیلترهای لنز، دایره‌ای، پیچ در پیچ هستند. اینها مستقیما بر روی رشته فیلتر در مقابل یک لنز سوار می‌شوند. آن‌ها بسته به نخ فیلتر لنز، اندازه‌های مختلفی دارند. استاندارد و متداول‌ترین اندازه برای لنزهای حرفه‌ای ۷۷ میلیمتر است. استفاده از فیلتر در عکاسی صنعتی نیز کاربردهای اساسی و تاثیرگذاری دارد.

فیلترهای متقاطع:

رایج‌ترین نوع که مستقیما بر روی رشته فیلتر لنز سوار می‌شوند. نمونه‌هایی از فیلترهای پیچی گرد بر روی فیلترها شامل فیلترهای UV / Clear / Haze، polarizers دایره‌ای و فیلترهای رنگی است. فیلتر مدور همچنین با ضخامت متفاوت همراه است – برخی ضخیم هستند که به طور بالقوه نوردهی را به هم اضافه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بسیار نازک هستند تا نوردهی را کاهش دهند، اما ایجاد یک سرپوش لنز را غیر ممکن می‌سازند.

فیلتر مربعی :

یک انتخاب محبوب برای عکاسی منظره . یک نگهدارنده فیلتر مستقیما به رشته فیلتر لنز متصل می‌شود و می‌تواند یک یا چند فیلتر را نگه دارد. مشهورترین اندازه ۳ * ۳ و ۴ * ۴ است. می‌تواند در شرایط خاصی روی هم انباشته شود که می‌تواند تاثیر منفی بر کیفیت تصویر و اضافه کردن بازتاب‌ها داشته باشد.

فیلتر مستطیلی :

یک انتخاب محبوب دیگر، در درجه اول در میان عکاسان منظره است. درست مانند فیلتر مربعی از طریق یک سیستم نگهدارنده فیلتراستفاده می شود. به دلیل غیر عملی بودن فیلترهای تراکم خنثی مدرج است (به دلیل اندازه‌های مختلف نواحی کنتراست بالا و ترکیب)، فیلترهای مستطیلی انتخاب اولیه برای عکاسی منظره هستند. بر خلاف فیلترهای مربعی، آن‌ها فضای بیشتری برای بالا و پایین رفتن دارند. با این که اندازه‌های بزرگ‌تر و کوچک‌تر نیز در دسترس هستند.

فیلتر های چکه‌ای :

این فیلترها در داخل لنزهای تله فوتو، به خاطر اندازه بزرگ عنصر لنز جلویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنها فیلترهای صاف و قطبی برای استفاده از فیلترها استفاده می‌شوند.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757