ایده های خلاقانه جدید برای عکاسی

ایده های خلاقانه جدید برای عکاسی

اگر به دنبال ایده‌ های عکاسی هستید ، فهرست زیر برای شما در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از عکاسان اغلب خود را در یک مسیر خلاقانه از زمان می‌یابند، یا آن‌ها فقط می‌خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند و نه انواع عکاسی را. ایده‌های جمع‌آوری‌شده در زیر مفید خواهند بود، به شما کمک می‌کنند از عکاسی لذت ببرید و تکنیک‌های جدید جالب را در طول مسیر تمرین کنید.

عکاسان حرفه ای که شغل آن ها عکاسی صنعتی و یا عکاسی تبلیغاتی است هموراه برای انجام کارهایشان از ایده های خلاقانه استفاده می کنند. در طراحی کاتالوگ نیز باید عکس های مختلفی استفاده شود عکسهایی که ایده های خلاقانه متفاوتی دارند.

 یک ژانر متفاوت را امتحان کنید

یکی از آسان‌ترین کارها که می‌توانید انجام دهید این است که اگر به دنبال یک هیجان هستید، یک ژانر کاملا جدید از عکاسی را امتحان کنید. اگر شما یک عکاس منظره هستید، عکاسی از پرتره‌ها را امتحان کنید. اگر شما یک عکاس مراسم عروسی هستید، برخی از صحنه‌های معماری را برای ثبت پیدا کنید. عکاسی با میکروسکوپ، عکاسی زیر آب و غیره را نیز امتحان کنید. ما یک فهرست کامل از ژانرهای عکاسی مهم داریم که ممکن است ایده‌هایی برای شما ارائه کنند.

یا فقط سعی کنید در داخل ژانری که قبلا آن را ترجیح می‌دهید، خارج شوید. اگر شما یک عکاس حیات وحش هستید، به دنبال حیواناتی بگردید که معمولا از آن‌ها عکس می‌گیرید. اگر شما یک عکاس پرتره هستید، سعی کنید پرتره غریبه‌ها را به جای مشتری و یا افرادی که قبلا می‌شناسید ارائه کنید. از روال معمول خود خارج شوید و هر بار مهارت‌های خود را بهبود خواهید داد.

پروژه های جدید روزانه و هفتگی را برای خود آغاز نمایید. هر روز عکاسی کنید و نتایج هفتگی را بررسی نمایید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

از لنزهای مختلف برای عکاسی استفاده کنید برای هر ژانر عکاسی از لنزهای مختلف استفاده کنید تا تنوع کاری زیادی را برای خود بوجود بیاورید.

عکاسی ماکرو را انجام دهید

عکاسی ماکرو بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که مردم مایل به فکر کردن هستند. شما به یک لنز ماکرو گران‌قیمت نیاز ندارید – فقط تجهیزاتی که دارید، به اضافه یک لوله اضافی. حتی یک لنز پرایم mm50 و یک تیوب کوچک قرار است شما را به تصاویر بسیار نزدیک تبدیل کند، اگر چه مدتی طول می‌کشد تا تکنیک‌های مناسب برای عکاسی ماکرو را یاد بگیرید.

نحوه استفاده از خطوط در عکاسی
ممکن است این مطلب را نیز بپسندید

اگر شما قابلیت‌های بیشتری نسبت به یک لوله اضافی می‌خواهید، می‌توانید لنزهای ماکروی ارزان تری پیدا کنید که تنها فوکوس دستی قدیمی، ثالث، یا دستی دارند. در هر صورت، از گرفتن قابلیت‌های ماکرو در پایان پشیمان نخواهید شد. این یکی از بهترین روش‌ها برای گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز در تقریبا هر مکان و زمان در روز است.

از رنگ های مختلف در عکاسی استفاده نمایید. با این کار از چگونگی تاثیر رنگ در عکاسی بیشتر از قبل الهام خواهید گرفت.

نورپردازی خلاقانه و فلاش روشن را امتحان کنید

اگر با فلاش عکس می‌گیرید، احتمالا سعی دارید آن را به روش “درست” انجام دهید – بازتاب آن از دیوارها و یا سقف، پخش آن برای جلوگیری از سایه‌های تند، و با دقت آن را با نور محیط متعادل کنید. تا آنجا که ممکن است منطقی باشد، تنها سطح پتانسیل خلاقانه فلاش را خراش می‌دهد.

چاپ یک کتاب از عکس‌ها

بسیاری از عکاسان تمایل دارند بیشتر عکس خود را چاپ کنند. گاهی اوقات، به این دلیل است که زمان یا فضای کافی برای قرار دادن یک عکس چاپی ندارند. گاهی اوقات، این فقط یک مساله قیمت است؛ یک چاپ خوب، به خصوص با یک کادر، می‌تواند بسیار گران‌قیمت باشد. یک چاپ خوب هم از این لحاظ بدتر است.

آزمایش با تنظیمات “اشتباه”

هیچ‌کس نباید با سرعت شاتر ۵ ثانیه‌ای، یا عکس‌های ماکرو در ۲۸f / با عمق ناموجود میدان عکس بگیرد.

در حقیقت، تنظیمات “اشتباهی” زیادی وجود دارند که فقط برای تصاویر عادی کار نمی‌کنند. خوب است اگر هدف شما این است که یک عکس کاملا شارپ به دست آورید که سوژه شما را به روش استاندارد ارائه می‌کند. با این حال، گاهی آزمایش با تنظیمات دوربین غیر معمول به شما نتیجه بهتری نسبت به روش دیگر می‌دهد.

تماس
با کارشناسان ما تماس بگیرید 09125959757